Świat Chiny stworzą pierwszą, testową trasę dla Hyperloop 31 lipca 2018 Świat Chiny stworzą pierwszą, testową trasę dla Hyperloop 31 lipca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Władze Chin stoją przed dużym wyzwaniem związanym z gwałtownym rozwojem miast oraz zwiększającą się liczbą ich mieszkańców. Utrudnieniem, obok kwestii związanych z redukcją zanieczyszczeń powietrza, pozostaje efektywny i szybki transport międzymiastowy. Władze prowincji Guizhou sygnowały umowę z Hyperloop Transportation Technologies (HTT) na budowę 10-kilometrowej trasy transportu próżniowego na przedmieściach prefektury miejskiej Tongren. Reklama Koncepcja Elona Muska dotycząca pociągów próżniowych porwała wielu inwestorów na całym świecie, jednak jak do tej pory nie potwierdzono skuteczności i wykonalności tego rodzaju transportu. Co kilka miesięcy słyszy się o sygnowaniu umów dotyczących tras testowych. Linie Hyperloop pojawią się z Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych. Do zainteresowanych technologią dołączają Chiny. Umowa przewiduje, że HTT będzie odpowiedzialne za dostarczenie projektu trasy oraz technologii, w tym kapsuł testowych. Budową trasy zajmą się Chińczycy. Komentatorzy zauważyli, że 10-kilometrowa trasa może nie oddać faktycznych możliwości transportu próżniowego związanych z szybkością. Sygnatariusze porozumienia nie udzielają komentarzy na zapytania mediów. Dyrektor generalny HTT Dirk Ahlborn podkreśli, że Tongren jest wyjątkowym terenem z równinami i pagórkami, co umożliwi przetestowanie różne rodzaj budowy tunelu próżniowego. Nie wskazano terminów dotyczących pierwszego testu w Chinach. „Wyobrażamy sobie, że Hyperloop będzie odgrywał większą rolę w ekonomicznym Jedwabnym Szlaku łączącym region z resztą świata. Ponadto Chiny wydają ponad 300 miliardów dolarów rocznie na infrastrukturę, aby zająć się szybko rosnącą populacją miejską. Pracując wraz z naszymi partnerami rządowymi, Hyperloop może być realnym rozwiązaniem tego problemu”, powiedział Ahlborn. HTT ogłosiła plany budowy rurociągu próżniowego między Cleveland i Chicago. Pociągi między miastami będą podróżować z prędkością 1100 km / h, pokonując dystans 550 km w 28 minut. Także Ministerstwo Infrastruktury Ukrainy podpisało memorandum z największymi na świecie twórcami Hyperloop. Źródło: Railway Technology. Elektrovesti Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.