Elektromobilność Chiny: “zbyt wielu producentów aut elektrycznych! Zachęcamy firmy do konsolidacji”. Czego chcą Chińczycy? 14 września 2021 Elektromobilność Chiny: “zbyt wielu producentów aut elektrycznych! Zachęcamy firmy do konsolidacji”. Czego chcą Chińczycy? 14 września 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Chińczycy mają największy rynek aut elektrycznych na świecie. Łącznie w Chinach jest ponad 300 producentów elektryków, teraz Chińczycy chcą zmniejszyć tę liczbę. Co chcą uzyskać? Reklama Chińskie firmy produkujące auta elektryczne są “małe i rozproszone” Firmy są w większości małe i rozproszone – powiedział wczoraj o krajowej branży pojazdów elektrycznych minister przemysłu i technologii informacyjnych Xiao Yaqing. Rola rynku powinna być w pełni wykorzystana. Zachęcamy do fuzji i restrukturyzacji w sektorze EV w celu dalszego zwiększenia koncentracji na rynku – dodał minister. Dlaczego Chiny chcą ograniczyć liczbę własnych firm? Czemu Chiny przygotowują się do zmian na swoim rynku aut elektrycznych? Szybki wzrost chińskiego rynku pojazdów elektrycznych został pobudzony przez rządowe dotacje. W odpowiedzi, władze poszczególnych prowincji także zaoferowały ulgi podatkowe i inne zachęty dla producentów pojazdów elektrycznych, co doprowadziło do nadmiernego wzrostu produkcji. Zbyt duża ilość firm może prowadzić do przesycenia rynku i bankructwa niektórych przedsiębiorstw. Łączne dotacje rządu centralnego na zakup nowych pojazdów energetycznych wyniosły 33 miliardy juanów (5,1 miliarda dolarów) w ciągu pięciu lat do 2020 roku, jak wynika z danych Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych. Elektromobilność to nie pierwsza branża, w której regulację zaangażował się w ostatnim czasie chiński rząd. Od “deweloperki” po wielkie korporacje technologiczne – prezydent Xi Jinping chce zaprowadzić całkiem nowe porządki w ekonomii i społeczeństwie Chin. Chiny: system handlu emisjami rozpoczęty Źródła: reuters.com, cnbc.com, apph5.qichacha.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.