Elektromobilność Chiny: “zbyt wielu producentów aut elektrycznych! Zachęcamy firmy do konsolidacji”. Czego chcą Chińczycy? 14 września 2021 Elektromobilność Chiny: “zbyt wielu producentów aut elektrycznych! Zachęcamy firmy do konsolidacji”. Czego chcą Chińczycy? 14 września 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Chińczycy mają największy rynek aut elektrycznych na świecie. Łącznie w Chinach jest ponad 300 producentów elektryków, teraz Chińczycy chcą zmniejszyć tę liczbę. Co chcą uzyskać? Reklama Chińskie firmy produkujące auta elektryczne są “małe i rozproszone” Firmy są w większości małe i rozproszone – powiedział wczoraj o krajowej branży pojazdów elektrycznych minister przemysłu i technologii informacyjnych Xiao Yaqing. Rola rynku powinna być w pełni wykorzystana. Zachęcamy do fuzji i restrukturyzacji w sektorze EV w celu dalszego zwiększenia koncentracji na rynku – dodał minister. Dlaczego Chiny chcą ograniczyć liczbę własnych firm? Czemu Chiny przygotowują się do zmian na swoim rynku aut elektrycznych? Szybki wzrost chińskiego rynku pojazdów elektrycznych został pobudzony przez rządowe dotacje. W odpowiedzi, władze poszczególnych prowincji także zaoferowały ulgi podatkowe i inne zachęty dla producentów pojazdów elektrycznych, co doprowadziło do nadmiernego wzrostu produkcji. Zbyt duża ilość firm może prowadzić do przesycenia rynku i bankructwa niektórych przedsiębiorstw. Łączne dotacje rządu centralnego na zakup nowych pojazdów energetycznych wyniosły 33 miliardy juanów (5,1 miliarda dolarów) w ciągu pięciu lat do 2020 roku, jak wynika z danych Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych. Elektromobilność to nie pierwsza branża, w której regulację zaangażował się w ostatnim czasie chiński rząd. Od “deweloperki” po wielkie korporacje technologiczne – prezydent Xi Jinping chce zaprowadzić całkiem nowe porządki w ekonomii i społeczeństwie Chin. Chiny: system handlu emisjami rozpoczęty Źródła: reuters.com, cnbc.com, apph5.qichacha.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.