Świat Co w praktyce zrobić z plastikiem? Pomysł Budweisera i Coca-Coli 09 maja 2019 Świat Co w praktyce zrobić z plastikiem? Pomysł Budweisera i Coca-Coli 09 maja 2019 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Codziennie produkujemy, kupujemy i wyrzucamy tony plastiku. Zużywamy miliardy plastikowych butelek i innych opakowań, co jest szczególnie widoczne podczas różnego rodzaju imprez plenerowych. Co można jednak zrobić, żeby temu zapobiec? Reklama Budweiser – boisko z plastikowych kubków po piwie Budweiser – znana na całym świecie marka piwa, wykorzystała plastikowe kubki pozostawione przez kibiców na Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej w Soczi do budowy boiska piłkarskiego o wymiarach 65 x 34 metry. W rezultacie “drugie życie” zyskało 50 tys. kubeczków. Boisko nazwane ReCup posłuży fanom futbolu i mieszkańcom Soczi. Póki co rozegrano na nim minimecz, w którym udział wziął m.in. włoski piłkarz Marco Materazzi. Ponadto w ramach działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego przemysłu, Budweiser deklaruje, że do 2025 roku proces warzenia każdej butelki piwa będzie odbywał się dzięki użyciu energii odnawialnej. AB InBev Efes Coca-Cola – antyedukacja za pomocą plastikowych przesyłek Podczas, gdy Budweiser odnosi sukcesy i PR-owe wzloty, koncern Coca-Coli za sprawą nieudanej akcji marketingowej mocno traci w oczach klientów i influencerów. I nie jest to pierwsza wpadka tej firmy. Przypominamy, że według raportu Greenpeace Coca-Cola zajmuje pierwsze miejsce na podium koncernów przyczyniających się do zanieczyszczania planety plastikowymi opakowaniami. W najnowszej akcji marketingowej Coca Cola zamierzała promować recykling i odpowiedzialną segregację śmieci. W tym celu wysłała do wybranych influencerów puste plastikowe butelki zapakowane w kartonowe opakowanie. Całość opatrzono chwytliwym hasztagiem: #wciążzmieniamy. Niestety, akcja przyczyniła się jedynie do zwiększenia emisji CO2 – ze względu na wysyłkę, oraz zwiększenia śladu węglowego – puste, czyste, plastikowe butelki nadające się do ponownego użycia, które dostarczono do influencerów, w gruncie rzeczy później wylądowały w koszu. Okazało się to tym bardziej kuriozalne, że do przesyłki dołączono list o konieczności recyklingowania plastiku. W teorii edukacyjna i wizerunkowa akcja Coca-Coli wzbudziła śmiech i falę krytyki. Reakcja Greenpeace Polska na przesyłkę: Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.