Świat Co w praktyce zrobić z plastikiem? Pomysł Budweisera i Coca-Coli 09 maja 2019 Świat Co w praktyce zrobić z plastikiem? Pomysł Budweisera i Coca-Coli 09 maja 2019 Przeczytaj także Ochrona środowiska Geoinżynieria słoneczna: Brytyjskie testy SRM i ich potencjalne zagrożenia dla Polski Największy wysiłek w celu ochrony planety podejmuje się na polu redukcji emisji gazów cieplarnianych. Tymczasem część naukowców już zastanawia się, jakie są alternatywy i szuka sposobu, by kupić Ziemi trochę czasu niezależnie od naszej emisji. Budownictwo Nowe życie starych domów: jak energia ze słońca wspiera remontowe marzenia Polaków Rosnące ceny działek budowlanych, długi czas oczekiwania na nowe inwestycje oraz coraz większa świadomość ekologiczna sprawiają, że wielu Polaków wybiera dziś inną drogę do własnego domu – zamiast budować od zera, wolą tchnąć nowe życie w istniejące, często zaniedbane nieruchomości. Codziennie produkujemy, kupujemy i wyrzucamy tony plastiku. Zużywamy miliardy plastikowych butelek i innych opakowań, co jest szczególnie widoczne podczas różnego rodzaju imprez plenerowych. Co można jednak zrobić, żeby temu zapobiec? Reklama Budweiser – boisko z plastikowych kubków po piwie Budweiser – znana na całym świecie marka piwa, wykorzystała plastikowe kubki pozostawione przez kibiców na Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej w Soczi do budowy boiska piłkarskiego o wymiarach 65 x 34 metry. W rezultacie “drugie życie” zyskało 50 tys. kubeczków. Boisko nazwane ReCup posłuży fanom futbolu i mieszkańcom Soczi. Póki co rozegrano na nim minimecz, w którym udział wziął m.in. włoski piłkarz Marco Materazzi. Ponadto w ramach działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego przemysłu, Budweiser deklaruje, że do 2025 roku proces warzenia każdej butelki piwa będzie odbywał się dzięki użyciu energii odnawialnej. AB InBev Efes Coca-Cola – antyedukacja za pomocą plastikowych przesyłek Podczas, gdy Budweiser odnosi sukcesy i PR-owe wzloty, koncern Coca-Coli za sprawą nieudanej akcji marketingowej mocno traci w oczach klientów i influencerów. I nie jest to pierwsza wpadka tej firmy. Przypominamy, że według raportu Greenpeace Coca-Cola zajmuje pierwsze miejsce na podium koncernów przyczyniających się do zanieczyszczania planety plastikowymi opakowaniami. W najnowszej akcji marketingowej Coca Cola zamierzała promować recykling i odpowiedzialną segregację śmieci. W tym celu wysłała do wybranych influencerów puste plastikowe butelki zapakowane w kartonowe opakowanie. Całość opatrzono chwytliwym hasztagiem: #wciążzmieniamy. Niestety, akcja przyczyniła się jedynie do zwiększenia emisji CO2 – ze względu na wysyłkę, oraz zwiększenia śladu węglowego – puste, czyste, plastikowe butelki nadające się do ponownego użycia, które dostarczono do influencerów, w gruncie rzeczy później wylądowały w koszu. Okazało się to tym bardziej kuriozalne, że do przesyłki dołączono list o konieczności recyklingowania plastiku. W teorii edukacyjna i wizerunkowa akcja Coca-Coli wzbudziła śmiech i falę krytyki. Reakcja Greenpeace Polska na przesyłkę: https://www.facebook.com/greenpeacepl/photos/a.118639734789/10156610633744790/?type=3 Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.