Co w praktyce zrobić z plastikiem? Pomysł Budweisera i Coca-Coli

Codziennie produkujemy, kupujemy i wyrzucamy tony plastiku. Zużywamy miliardy plastikowych butelek i innych opakowań, co jest  szczególnie widoczne podczas różnego rodzaju imprez plenerowych. Co można jednak zrobić, żeby temu zapobiec? 

Budweiser – boisko z plastikowych kubków po piwie 

Budweiser – znana na całym świecie marka piwa, wykorzystała plastikowe kubki pozostawione przez kibiców na Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej w Soczi do budowy boiska piłkarskiego o wymiarach 65 x 34 metry. W rezultacie “drugie życie” zyskało 50 tys. kubeczków. Boisko nazwane ReCup posłuży fanom futbolu i mieszkańcom Soczi. Póki co rozegrano na nim minimecz, w którym udział wziął m.in. włoski piłkarz Marco Materazzi. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Ponadto w ramach działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego przemysłu, Budweiser deklaruje, że do 2025 roku proces warzenia każdej butelki piwa będzie odbywał się dzięki użyciu energii odnawialnej. 

AB InBev Efes

Coca-Cola – antyedukacja za pomocą plastikowych przesyłek 

Podczas, gdy Budweiser odnosi sukcesy i PR-owe wzloty, koncern Coca-Coli za sprawą nieudanej akcji marketingowej mocno traci w oczach klientów i influencerów. I nie jest to pierwsza wpadka tej firmy. Przypominamy, że według raportu Greenpeace Coca-Cola zajmuje pierwsze miejsce na podium koncernów przyczyniających się do zanieczyszczania planety plastikowymi opakowaniami.  

W najnowszej akcji marketingowej Coca Cola zamierzała promować recykling i odpowiedzialną segregację śmieci. W tym celu wysłała do wybranych influencerów puste plastikowe butelki zapakowane w kartonowe opakowanie. Całość opatrzono chwytliwym hasztagiem: #wciążzmieniamy. Niestety, akcja przyczyniła się jedynie do zwiększenia emisji CO2 – ze względu na wysyłkę, oraz zwiększenia śladu węglowego – puste, czyste, plastikowe butelki nadające się do ponownego użycia, które dostarczono do influencerów, w gruncie rzeczy później wylądowały w koszu. Okazało się to tym bardziej kuriozalne, że do przesyłki dołączono list o konieczności recyklingowania plastiku.  

W teorii edukacyjna i wizerunkowa akcja Coca-Coli wzbudziła śmiech i falę krytyki.  

Reakcja Greenpeace Polska na przesyłkę: