Świat Co w praktyce zrobić z plastikiem? Pomysł Budweisera i Coca-Coli 09 maja 2019 Świat Co w praktyce zrobić z plastikiem? Pomysł Budweisera i Coca-Coli 09 maja 2019 Przeczytaj także Budownictwo Badacze PW sprawdzą samowystarczalność budynku swojej uczelni Nowy projekt naukowców z Politechniki Warszawskiej to badanie efektywności energetycznej budynków “na żywym organizmie”. Obiekt, który będzie służył jako modelowa budowla, nie powstał bowiem specjalnie na potrzeby projektu. Zespół z PW zbada potencjał samowystarczalności energetycznej budynku, który na co dzień służy setkom studentów i wykładowców – chodzi o siedzibę Wydziału Inżynierii Materiałowej PW. Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Codziennie produkujemy, kupujemy i wyrzucamy tony plastiku. Zużywamy miliardy plastikowych butelek i innych opakowań, co jest szczególnie widoczne podczas różnego rodzaju imprez plenerowych. Co można jednak zrobić, żeby temu zapobiec? Reklama Budweiser – boisko z plastikowych kubków po piwie Budweiser – znana na całym świecie marka piwa, wykorzystała plastikowe kubki pozostawione przez kibiców na Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej w Soczi do budowy boiska piłkarskiego o wymiarach 65 x 34 metry. W rezultacie “drugie życie” zyskało 50 tys. kubeczków. Boisko nazwane ReCup posłuży fanom futbolu i mieszkańcom Soczi. Póki co rozegrano na nim minimecz, w którym udział wziął m.in. włoski piłkarz Marco Materazzi. Ponadto w ramach działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego przemysłu, Budweiser deklaruje, że do 2025 roku proces warzenia każdej butelki piwa będzie odbywał się dzięki użyciu energii odnawialnej. AB InBev Efes Coca-Cola – antyedukacja za pomocą plastikowych przesyłek Podczas, gdy Budweiser odnosi sukcesy i PR-owe wzloty, koncern Coca-Coli za sprawą nieudanej akcji marketingowej mocno traci w oczach klientów i influencerów. I nie jest to pierwsza wpadka tej firmy. Przypominamy, że według raportu Greenpeace Coca-Cola zajmuje pierwsze miejsce na podium koncernów przyczyniających się do zanieczyszczania planety plastikowymi opakowaniami. W najnowszej akcji marketingowej Coca Cola zamierzała promować recykling i odpowiedzialną segregację śmieci. W tym celu wysłała do wybranych influencerów puste plastikowe butelki zapakowane w kartonowe opakowanie. Całość opatrzono chwytliwym hasztagiem: #wciążzmieniamy. Niestety, akcja przyczyniła się jedynie do zwiększenia emisji CO2 – ze względu na wysyłkę, oraz zwiększenia śladu węglowego – puste, czyste, plastikowe butelki nadające się do ponownego użycia, które dostarczono do influencerów, w gruncie rzeczy później wylądowały w koszu. Okazało się to tym bardziej kuriozalne, że do przesyłki dołączono list o konieczności recyklingowania plastiku. W teorii edukacyjna i wizerunkowa akcja Coca-Coli wzbudziła śmiech i falę krytyki. Reakcja Greenpeace Polska na przesyłkę: Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.