Elektromobilność Coraz więcej polskich elektrycznych samochodów 29 listopada 2016 Elektromobilność Coraz więcej polskich elektrycznych samochodów 29 listopada 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Plan wspierania polskiej elektromobilności jest jeszcze w powijakach, chociaż już zaczyna się o nim mówić. Jak donosi Puls Biznesu, to wystarczyło, aby spowodować spore ożywienie w tym sektorze polskiej gospodarki – powstaje wiele prototypów pojazdów elektrycznych, a i starsze projekty zaczynają coraz bardziej kusić inwestorów. Reklama Cel projektu wspierania polskiej elektromobilności jest ambitny – zakłada milion elektrycznych pojazdów na polskich drogach do roku 2050. Prace legislacyjne na tym projektem zostały już uruchomione przez Michała Kurtykę, wiceministra energii. Przedstawiciel ministerstwa energii zapowiada zapisanie w ustawie finansowych motywatorów do zakupu tego rodzaju pojazdów. Plan wspierania elektromobilności w naszym kraju zakłada stworzenie prototypu tego rodzaju auta oraz rozwój infrastruktury do jego ładowania. Ma ona powstać głównie w dużych miastach, gdzie ładowane mają być pojazdy o niewielkim zasięgu – typowe samochody miejskie. Konstruktorzy i projektanci aut zostali niesamowicie zmobilizowani tymi zapowiedziami. Wiele przedsiębiorstw widzi w rządowym projekcie szansę na rozwój. Zobaczymy, czy nad Wisłą powstanie konkurent Tesli czy Priusa. Z pewnością bacznie będziemy obserwować doniesienia z tego sektora rynku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.