Elektromobilność Coraz więcej samochodów elektrycznych w polskich firmach 10 maja 2021 Elektromobilność Coraz więcej samochodów elektrycznych w polskich firmach 10 maja 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Samochody z ekologicznymi napędami oraz alternatywne środki transportu zyskują popularność wśród polskich firm. Już 18% z nich korzysta z co najmniej jednego auta w pełni elektrycznego. Natomiast połowa przedsiębiorców zamierza wprowadzić je w ciągu trzech lat. Reklama Na dobrej drodze Arval Mobility Observatory opublikował raport “Barometr Flotowy”. Wynika z niego, że blisko jedna trzecia polskich firm (31%) posiada w swoich flotach samochód napędzany ekologicznie. Pod tą nazwą kryją się pojazdy w pełni elektryczne, hybrydy i hybrydy typu plug-in. Natomiast co najmniej jednym elektrykiem może pochwalić się 18% przedsiębiorstw w Polsce. Licznik elektromobilności w marcu. Dobry czas dla samochodów elektrycznych Więcej ładowarek, więcej elektryków Pozytywnym wnioskiem z tegorocznego badania jest ograniczenie barier, które dotychczas zniechęcały menedżerów do wybierania pojazdów w pełni elektrycznych. Znaczną poprawę widać przede wszystkim w dostępności punktów ładowania w miejscu pracy i domach użytkowników. Problemem przestał być już także niewielki wybór modeli pojazdów elektrycznych. Elektromobilność według Hondy wykracza poza napęd elektryczny Zdrowie i bezpieczeństwo Wyraźny wpływ pandemii widać we wzroście popularności alternatywnych form mobilności. Obecnie korzysta z nich już 62% przedsiębiorstw, a w ciągu trzech lat odsetek może wzrosnąć do 88%. Firmy chcą zapewnić pracownikom bezpieczeństwo zdrowotne i komfort w dojazdach do pracy. – Klasycznie rozumiany samochód służbowy wielu firmom już nie wystarcza, a pandemia COVID-19 dodatkowo pogłębiła zapotrzebowanie na inne formy mobilności. Na rynku istnieją już odpowiedzi na wiele aktualnych potrzeb, dopasowane do różnych modeli biznesowych. Zdecydowanie najważniejsza jest dziś skuteczność – bezpieczne dotarcie do celu w jak najkrótszym czasie – mówi Radosław Kitala, Consulting & Arval Mobility Observatory Manager w Arval Service Lease Polska. Jaką alternatywę wybierają firmy? Już co trzecia firma korzysta ze wspólnych dojazdów pracowników, w 28% flot funkcjonował firmowy system car sharingu, a 26% firm wybrało budżet na mobilność. Fot. Ed Harvey / Unsplash Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.