Wiadomości OZE Czerwcowe spadki w sprzedaży elektryków w Chinach. Wszystko przez mniejsze dotacje 07 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Czerwcowe spadki w sprzedaży elektryków w Chinach. Wszystko przez mniejsze dotacje 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Rynek chińskiej elektromobilności imponuje całemu światu pod względem szybkiego rozwoju. Portal Clean Technica poinformował, że sprzedaż elektrycznych aut w tym kraju wzrosła tylko o 77% – w czerwcu sprzedano 78 tysięcy aut. Dlaczego „tylko”? Przeważnie z miesiąca na miesiąc odnotowywane są trzycyfrowe wskaźniki wzrostu rynku elektryków. Tym razem spadek to efekt obniżonych dotacji rządowych. Reklama W czerwcu bieżącego roku władze Chin zmniejszyły subsydia dla pojazdów elektrycznych o zasięgu do 150 km na jednym ładowaniu. W efekcie sprzedaż miejskich samochodów elektrycznych zmniejszyła się gwałtownie, wpływając na ogólny wskaźnik sprzedaży w Chinach. Udział PEV spadł z rekordowego poziomu 5% w maju do poziomu 3,1%. Według prognostyków udział PEV pod koniec 2018 roku powinien utrzymać się na poziomie 3-4 %. Clean Technica wskazuje nawet grudniowy próg 7%. Poniższy wykres przedstawia najpopularniejsze modele pojazdów sprzedawanych w Chinach w czerwcu. Chiny rozważają dalszą redukcję dopłat do samochodów elektrycznych w przyszłym roku, ponieważ rząd chce popchnąć producentów samochodów do innowacji, bez ciągłego polegania na polityce fiskalnej. Średnia wysokość zachęty kupna na pojazd elektryczny może zostać obniżona o ponad jedną trzecią z poziomu 2018 roku. Dotacje były kluczem do tworzenia hybryd plug-in i pojazdów elektrycznych firm, takich jak BYD, wspieranych przez Warrena Buffeta, bardziej przystępnych dla chińskich konsumentów i pomagających Chinom wyprzedzić USA. Rząd centralny wydał 6,64 mld juanów (1 mld dolarów) w zeszłym roku na finansowanie zakupów konsumenckich samochodów tego typu. Oprócz pomocy ze strony rządowej, chińskie miasta i prowincje osobno oferują zachęty dla zwiększenia atrakcyjności samochodów elektrycznych w Chinach. Rywalizacja Chin z zagranicznymi producentami elektryków będzie jeszcze ciekawsza, ponieważ światowi producenci samochodów planują zwiększyć ofertę pojazdów elektrycznych na rynku elektromobilności. Źródło: Clean Technica, Bloomberg Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.