Wiadomości OZE Częstochowa wycofuje autobusy hybrydowe z eksploatacji 16 maja 2017 Wiadomości OZE Częstochowa wycofuje autobusy hybrydowe z eksploatacji 16 maja 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Jak niedawno donosiliśmy, w piątek 28 kwietnia w Częstochowie katastrofalnej w skutkach awarii uległ hybrydowy, gazowo-elektryczny autobus marki Solbus. To druga tego rodzaju awaria autobusu hybrydowego napędzanego CNG. Wcześniej, w Bydgoszczy, w płomieniach stanął testowy egzemplarz tego typu pojazdu. Reklama MPK w Częstochowie zawiadomiło o zdarzeniu prokuraturę. Firma posiada w swoim taborze 40 takich pojazdów, jednakże na ulice wyjeżdżało ich około 22-24 z powodu częstych awarii. Jednym z bardziej awaryjnych elementów autobusu były superkondensatory, ale nie był to jedyny problem z funkcjonowaniem pojazdów. Sytuację komplikuje kiepski stan finansów producenta, firmy Lider Trading z Solca Kujawskiego. Z powodu kiepskiej sytuacji finansowej firma nie wywiązuje się z napraw w ramach gwarancji, co powoduje, że to pracownicy MPK muszą borykać się z trudnymi naprawami pojazdów. MPK nałożyło już szereg kar na producenta. Z gwarancji bankowych przewoźnik uzyskał 2,5 miliona złotych, a producent wypłacił już 1,1 miliona złotych tytułem kar. Łączna suma kar nałożonych na producenta sięga ponad 15 milionów złotych. Wysoka awaryjność autobusów hybrydowych powoduje, że MPK musi w rezerwie posiadać więcej pojazdów niż to koniecznie. Codziennie na drogi Częstochowy wyjeżdżają 123 autobusy. Wycofanie Solbusów z eksploatacji jeszcze bardziej utrudni utrzymanie rezerw na odpowiednim poziomie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.