Elektromobilność DHL: Tesla Semi pozwoli zaoszczędzić dziesiątki tysięcy dolarów 02 marca 2018 Elektromobilność DHL: Tesla Semi pozwoli zaoszczędzić dziesiątki tysięcy dolarów 02 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Międzynarodowy koncern logistyczny DHL Supply Chain jest jedną z pierwszych firm, które będą użytkowały elektryczne ciężarówki Tesla Semi. Pojazdy Elona Muska zasilą flotę koncernu już w 2019 roku. DHL liczy na duże oszczędności. Reklama Jak podaje agencja Reutersa, DHL sygnował stosowne umowy na dostawę 10 pojazdów Tesli. Prezes DHL Supply Chain, Jim Monkmeyer podkreśla, że zakup elektrycznych ciężarówek będzie formą testów – od nich zależy decyzja firmy o całkowitym przejściu na pojazdy elektryczne. Koncern zauważa, że posiadanie w swojej flocie elektryków pozwoli na oszczędności uzyskane w sferze wydatków na konserwację pojazdów i zakup paliwa. Inwestycja w Teslę Semi może się zwrócić maksymalnie w ciągu 2 lat. „Szacujemy, że inwestycje moglibyśmy spłacić w ciągu półtora roku w oparciu o mniejsze użycie energii, a także niższe koszty utrzymania”, wyjaśnia Monkmeyer w rozmowie z Reuters. Dodał również, że ogólne oszczędności mogą być ogromne ze względu na prostotę budowy elektrycznych ciężarówek. Nie jest to pierwszy przypadek zastosowania elektryków przez DHL. Niemiecki Oddział Deutsce Post wprowadził już 5 tysięcy elektryczny pojazdów do lokalnych dostaw. Tesla Semi w ciągu roku może przejechać od 65-100 tysięcy mil, a sam producent gwarantuje 20% oszczędność w kosztach eksploatacji w porównaniu do tradycyjnej ciężarówki napędzanej paliwami konwencjonalnymi. Jednym ograniczającym czynnikiem według przedstawiciela DHL może być infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych, która na dzień dzisiejszy na całym świecie jest uboga. „Jest to duży znak zapytania”, podkreśla Monkmeyer. Źródło: Reuters Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.