DHL: Tesla Semi pozwoli zaoszczędzić dziesiątki tysięcy dolarów

Międzynarodowy koncern logistyczny DHL Supply Chain jest jedną z pierwszych firm, które będą użytkowały elektryczne ciężarówki Tesla Semi. Pojazdy Elona Muska zasilą flotę koncernu już w 2019 roku. DHL liczy na duże oszczędności.

Jak podaje agencja Reutersa, DHL sygnował stosowne umowy na dostawę 10 pojazdów Tesli. Prezes DHL Supply Chain, Jim Monkmeyer podkreśla, że zakup elektrycznych ciężarówek będzie formą testów – od nich zależy decyzja firmy o całkowitym przejściu na pojazdy elektryczne.

Koncern zauważa, że posiadanie w swojej flocie elektryków pozwoli na oszczędności uzyskane w sferze wydatków na konserwację pojazdów i zakup paliwa. Inwestycja w Teslę Semi może się zwrócić maksymalnie w ciągu 2 lat. „Szacujemy, że inwestycje moglibyśmy spłacić w ciągu półtora roku w oparciu o mniejsze użycie energii, a także niższe koszty utrzymania”, wyjaśnia Monkmeyer w rozmowie z Reuters. Dodał również, że ogólne oszczędności mogą być ogromne ze względu na prostotę budowy elektrycznych ciężarówek.

Nie jest to pierwszy przypadek zastosowania elektryków przez DHL. Niemiecki Oddział Deutsce Post wprowadził już 5 tysięcy elektryczny pojazdów do lokalnych dostaw.

Tesla Semi w ciągu roku może przejechać od 65-100 tysięcy mil, a sam producent gwarantuje 20% oszczędność w kosztach eksploatacji w porównaniu do tradycyjnej ciężarówki napędzanej paliwami konwencjonalnymi.

Jednym ograniczającym czynnikiem według przedstawiciela DHL może być infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych, która na dzień dzisiejszy na całym świecie jest uboga. „Jest to duży znak zapytania”, podkreśla Monkmeyer.

Źródło: Reuters

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

You May Also Like

Rząd wystraszył się Unii i zmienił zdanie. Będą wiatraki i dekarbonizacja

Starsi Czytelnicy pamiętają pewnie zabawę z dawnego „Przekroju” pod tytułem „Wytęż wzrok i znajdź x szczegółów, którymi różnią się oba rysunki”. Wytężyliśmy się maksymalnie i poszukaliśmy różnic pomiędzy Krajowym Planem na Rzecz Energii i Klimatu przesłanym Brukseli oraz Polityką Energetyczną Państwa 2040 przeznaczoną na użytek krajowy. Okazało się, że w kilku punktach istotnie się różnią.

Codzienny raport smogowy – 17.01.

Pogoda się uspokoiła, czyżby to zwiastowało powrót smogu? Na mapie coraz mniej zielonych punktów. W poniedziałek wystartował Wrocławski Indeks Powietrza, jest to odpowiedź na apel Dolnośląskiego Alarmu Smogowego w sprawie informowania mieszkańców o prawdziwej skali zagrożeń w obszarze jakości powietrza. Niecierpliwie czekamy na bardziej restrykcyjne normy dla całego kraju.