Polska Dieta roślinna na stołach. Najwięcej produktów roślinnych ma Auchan. A inne sieciówki?13 maja 2020 Polska Dieta roślinna na stołach. Najwięcej produktów roślinnych ma Auchan. A inne sieciówki?13 maja 2020Przeczytaj także Edukacja Spożycie mięsa w Polsce generuje ponad tonę CO2 na osobę rocznie Statystyczny Polak konsumuje rocznie 458 porcji wieprzowiny, 324 porcje drobiu, 28 porcji wołowiny, 3,6 porcji baraniny oraz 155 porcji ryb…. Dotacje OZE Mój Prąd 4.0: niespodziewany koniec naboru wniosków o dofinansowanie fotowoltaiki. Kiedy kolejna edycja? W piątek NFOŚiGW ogłosił niespodziewany koniec naboru wniosków w ramach programu Mój Prąd 4.0, który dedykowany jest rozwojowi energetyki prosumenckiej. Kolejna szansa na złożenie wniosku o dofinansowania ma pojawić się wkrótce. Nabór do edycji Mój Prąd 5.0 ruszy w kwietniu br. Szczegóły mają zostać ogłoszone 19 marca. Polacy jedzą coraz mniej mięsa – tak wynika z najnowszych badań, które wskazują, że już 43 proc. obywateli deklaruje rezygnację bądź ograniczenie mięsa. W ślad za potrzebami konsumentów idą markety, które mają w ofercie coraz więcej dań z kuchni roślinnej. Według danych Nielsen europejski sektor roślinny jest w tej chwili wart 1,2 mld euro. Wielka Brytania to kraj, w którym najszybciej zachodzą zmiany związane z branżą roślinną i ma w niej największy udział (33 proc.). W 2019 roku co czwarty produkt wprowadzany na brytyjski rynek był roślinny (Mintel). Drugie miejsce zajmują Niemcy (wartość sektora to 200 mln euro). Według ekspertów Nielsena branża zamienników mięsa wzrośnie w najbliższym czasie o 10 proc.Tymczasem w Polsce rynek samego nabiału roślinnego to 140 mln zł. Coraz większe zainteresowanie dietą roślinną widać też w sklepach sieciowych typu Ikea czy Żabka, gdzie dostępne są już substytuty mięsa, np. pulpety roślinne czy wegetariańskie hot-dogi. Z badań wynika, że w Polsce najwięcej produktów roślinnych znajdziemy w Auchan. Na drugim miejscu plasuje się Carrefour, a na trzecim Kaufland. Badanie przeprowadzono przez Fundację Alberta Schweitzera i kampanię RoślinnieJemy w 14 największych sieciach spożywczych w Polsce. – Zwycięstwo w rankingu to duże wyróżnienie dla nas. Auchan rozwija kategorię produktów roślinnych w odpowiedzi na nowe trendy żywieniowe i zapotrzebowanie klientów oraz w trosce o dobrostan zwierząt. Ta kategoria produktów jest również korzystna z punktu widzenia środowiska, zatem realizujemy tu kilka celów wynikających z naszej strategii CSR. Planujemy dalszy rozwój oferty roślinnej w zakresie alternatyw mięs, nabiału oraz gotowych dań – mówi Inga Szaniawska, koordynator CSR w Auchan Polska. Z badań przeprowadzonych przez Panel Ariadna wynika, że już 34,4 proc. Polaków wybiera dania roślinne, które są odpowiednikami mięsa. Badania wskazują na jeszcze bardziej optymistyczne wyniki, jeśli weźmiemy pod uwagę konsumentów w wieku 18-24 i 25-34. Odpowiednio, zamienniki mięsa w tych grupach wiekowych spożywa 39,9% i 38,7% Polaków. 11,9% osób w wieku 18-24 spożywa takie produkty regularnie. 31% Polaków mimo że dotychczas nie jadało takich produktów, wyraża zainteresowanie i wskazuje, że mogłoby od czasu do czasu spożywać zamienniki mięsa.Tekst według raportu RoślinnieJemy „Ranking supermarketów. Badanie dostępności produktów roślinnych w sieciach handlowych w Polsce”. Źródło: raport RoślinnieJemyArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.