Wiadomości OZE Druga fabryka LG Chem w Polsce. Koreański producent baterii wyda 5,8 mld zł 04 grudnia 2018 Wiadomości OZE Druga fabryka LG Chem w Polsce. Koreański producent baterii wyda 5,8 mld zł 04 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. LG Chem buduje drugą w Polsce fabrykę baterii litowo–jonowych do samochodów elektrycznych. Inwestycja ma powstać pod Wrocławiem, a budowa ruszyć już w czerwcu przyszłego roku. Reklama W Polsce powstaje druga fabryka LG Chem – koreańskiego producenta baterii do e-aut. Jak podaje „Puls Biznesu”, koszt inwestycji to w sumie 5,8 mld zł. Pierwsza fabryka znajduję się w Kobierzycach, druga ma powstać nieopodal Wrocławia. Jednym z czynników decydujących o wyborze lokalizacji jest dostęp do wykwalifikowanej kadry. Budowa fabryki to efekt wysokiej ilości zamówień i dużego zapotrzebowania na baterie litowo-jonowe. „Mamy tak dużo zamówień, że nie wystarczą nam moce zakładu w Kobierzycach. Budowa nowej fabryki musi ruszyć do czerwca przyszłego roku. Na zaawansowanym etapie są plany dotyczące kolejnego zakładu, który najprawdopodobniej będzie zlokalizowany w Polsce. Decyzję ogłosimy być może jeszcze w tym roku” – mówi In Yong Shim, prezes LG Chem Wrocław Energy. Prezes LG dodaje, że skala inwestycji będzie podobna do tej w Kobierzycach. Do pierwszej fabryki w 2016 r. koreański producent przewidział 1,3 mld zł inwestycji i stworzenie 729 miejsc pracy. Rok później został ogłoszony drugi etap, w którym zwiększono inwestycje o 4,5 mld zł i o 810 miejsc pracy. Baterie z Kobierzyc trafiają do prawie wszystkich producentów samochodów elektrycznych, m.in. do Daimlera, Porsche, Volvo, Audi, Renaulta i Jaguara. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.