Elektromobilność Ekologiczna flota autobusów obsługuje lotnisko w Amsterdamie 09 kwietnia 2018 Elektromobilność Ekologiczna flota autobusów obsługuje lotnisko w Amsterdamie 09 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Amsterdam Schiphol to jeden z największych portów lotniczych Europy. W marcu tego roku firma Heliox zamontowała na nim i oddała do użytku stacje ładowania EV o mocy 13 MW. Dzięki temu 100 autobusów kursujących po lotnisku i w jego pobliżu będzie miało napęd elektryczny. „Schiphol to coś więcej niż lotnisko. To jeden z największych węzłów transportu publicznego w Holandii. Fantastycznie, że od dzisiaj tysiące pasażerów i osób dojeżdżających do pracy będzie mogło korzystać z całkowicie ekologicznej floty autobusowej”, powiedziała Miriam Hoekstra-van der Deen, dyrektorka ds. operacyjnych lotniska w Amsterdamie. Reklama Firma Heliox zaopatrzyła lotnisko w 23 ładowarki o mocy 450 kW. Ich moc pozwoli naładować baterie autobusowe w czasie nie dłuższym niż 4 minuty, dzięki umieszczonym na dachach pojazdów pantografom. Poza wymienionymi superszybkimi ładowarkami spółka Heliox dostarczyła ponadto 86 ładowarek o mocy 30 kW, które zostały zlokalizowane w zajezdniach autobusowych. Każdego dnia autobusy obsługujące trasy na i z lotniska Schiphol pokonują ponad 30 tys. kilometrów. Dzięki zastosowaniu elektrycznych pojazdów znaczącemu obniżeniu ulegnie emisja szkodliwych substancji oraz poziom hałasu. Źródło: heliox.nl, orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.