Polska ElectroMobility szuka inwestorów 18 marca 2019 Polska ElectroMobility szuka inwestorów 18 marca 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. – Trwają prace nad pozyskaniem inwestorów do spółki ElectroMobility Poland, odpowiedzialnej za projekt produkcji w Polsce samochodu elektrycznego – poinformował minister energii Krzysztof Tchórzewski. Reklama – Wizja samochodu już jest. Trwa praca nad zebraniem akcjonariuszy do spółki i zgromadzeniem kapitału. To sprawa bardzo trudna, ale posuwa się do przodu. Jestem przekonany, że w tym roku powinniśmy już wejść w etap pozyskiwania i dookreślenia miejsca, gdzie ten samochód będzie budowany – powiedział minister Tchórzewski. Fabryka, w której miałoby powstawać auto, według informacji, do których dotarł „Dziennik Gazeta Prawna”, będzie kosztowała 4,5 mld zł. 2 miliardy z tej kwoty zostaną pozyskane z kredytu. Resztę musieliby wyłożyć akcjonariusze spółki, czyli PGE, Energa, Enea i Tauron. To jednak za dużo nawet dla tak wielkich graczy, więc spółka musi się posiłkować dodatkowymi inwestorami. Tymczasem powstanie rodzimego auta elektrycznego w klasie budżetowej może okazać się kluczowe dla realizacji Programu Rozwoju Elektromobilności, według którego po Polsce ma do 2025 roku jeździć milion samochodów elektrycznych. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.