Wiadomości OZE Elektromobilność – czyli jak to się robi w Krakowie 31 lipca 2017 Wiadomości OZE Elektromobilność – czyli jak to się robi w Krakowie 31 lipca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Niesamowita historia aut elektrycznych. Były z nami wcześniej niż spalinowe Niektórzy myślą, że auta elektryczne to wymysł naszych czasów. Inni uważają, że zawsze muszą być drogie tak jak Tesla. Nic bardziej mylnego! Historia pokazuje, że pierwsze kiedykolwiek stworzone samochody, nie były spalinowe, a… elektryczne. Mało tego – samochody elektryczne były kiedyś bardziej popularne od spalinowych, a przy okazji znacznie tańsze! Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Kraków jest miastem, które od zawsze przyciągało turystów, filozofów i pisarzy. Gród Kraka wyróżniała nie tylko architektura, ale również niebanalny i nowatorski styl jej włodarzy. Dlatego również obecnie stolica Małopolski na tle innych miast naszego kraju wyróżnia się szczególnie. Jest nią elektromobilność, czyli powolne, acz konsekwentne przestawianie konwencjonalnej komunikacji miejskiej na elektryczność. Reklama O kulisach umowy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju oraz o innych szczegółach związanych z elektromobilnością w Krakowie opowiada reporterowi SwiataOze rzecznik MPK S. A w Krakowie Pan Marek Gancarczyk. Pierwsze próby z takim taborem miały charakter testowy. Ten czas wydaje się już jednak historią dlatego, że już we wrześniu na ulicach Krakowa pojawi się kolejna partia zakupionych świeżo autobusów elektrycznych. W sumie flota krakowskiego MPK zostanie po wakacjach zasilona o 20 nowych egzemplarzy autobusów nieemitujących szkodliwych substancji do atmosfery. Liczba, jaką będzie dysponowało MPK w Krakowie, nie jest zbyt imponująca i niczym szczególnym nie wyróżni miasta na tle innych w Europie. Z tego faktu zapewne zdawały sobie sprawę władze MPK, które postanowiły wystąpić o pomoc do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Współpraca zaowocować ma w niedalekiej przyszłości zakupem przez Kraków do 150 sztuk elektrycznych autobusów, które spowodować mogą, że Kraków przyciągać będzie nie tylko zabytkami, ale również najnowocześniejszą flotą miejskich autobusów Europie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.