Elektromobilność Elektrobusy w Inowrocławiu 21 listopada 2018 Elektromobilność Elektrobusy w Inowrocławiu 21 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Na ulice Inowrocławia wyjechały nowe autobusy hybrydowe typu plug-in. Władze miasta chcą, by niebawem pojazdy ekologiczne stanowiły cały tabor miejskiego przewoźnika. Reklama Przed wejściem do normalnej eksploatacji autobusy przez kilka tygodni przechodziły badania techniczne. Teraz władze miejskiego przewoźnika uznały, że czas na sprawdzenie ich w praktyce. Inowrocław zakupił szesnaście nowych autobusów – osiem pojazdów w pełni elektrycznych i osiem hybryd typu plug-in. Te ostatnie właśnie rozpoczęły swoje kursowanie po mieście. Hybrydy te pokonują około siedemdziesiąt procent trasy na zasilaniu elektrycznym. Dzięki opcji plug-in można doładowywać je z sieci energetycznej, i tak właśnie wygląda to w Inowrocławiu – na przystankach końcowych zainstalowano specjalne ładowarki. Ładowanie pojazdu trwa od trzech do sześciu minut; po tak krótkim czasie autobus może ruszyć ponownie w trasę. Dodatkowe ładowanie ogniw odbywa się także w nocy w zajezdni autobusowej. Tam też ładuje się pojazdy czysto elektryczne, które całą trasę pokonują na zasilaniu tego rodzaju. Cała inwestycja miejska kosztować ma niemalże czterdzieści milionów złotych. Jedynie piętnaście procent kosztów pokrywa miasto, pozostałe środki pochodzą z dofinansowania z Unii Europejskiej. Nie jest to pierwszy taki zakup Inowrocławia – już trzy lata temu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji zakupiło dwanaście hybryd i elektryków. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.