Elektromobilność Elektryczna wywrotka o zerowej emisji w branży górniczej 03 marca 2021 Elektromobilność Elektryczna wywrotka o zerowej emisji w branży górniczej 03 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Przemiana floty z benzynowych na niskoemisyjne środki transportu dotyczy nie tylko motorów, samochodów osobowych, autobusów czy pojazdów dostawczych. Firmy Williams Advanced Engineering i Fortescue wkrótce zaprojektują elektryczną wywrotkę, która ma być używana w przemyśle wydobywczym i górniczym. Reklama Niskoemisyjny pojazd do pracy w kopalni Wywrotki, zwane też wozidłami, są pojazdami ciężarowymi, używanymi w kamieniołomach, żwirowniach, kopalniach, a także na roli, na placach budowy i trudnych, wymagających powierzchniach. Służą do przewozu materiałów sypkich, kawałkowych i płynnych. Niektóre wywrotki mogą udźwignąć ciężar nawet do 600 ton. Norweska elektromobilność, ale czy na pewno czysty klimat? Współpracujące firmy zaproponowały wywrotkę, która pomieści ładunek 240 ton. Ma ona zostać użyta w branży górniczej, a testy będą wykonywane w zachodniej części Australii w kopalniach Fortescue. Elektryczny pojazd będzie funkcjonował dzięki akumulatorom, skonstruowanym w Wielkiej Brytanii. – Projekt będzie obejmował zaprojektowanie i zbudowanie specjalnego, elektrycznego układu napędowego na baterie z możliwością regeneracji mocy podczas jazdy ciężarówki w dół. Akumulator zostanie zbudowany w zakładzie WAE w Grove, Oxfordshire w Wielkiej Brytanii, a następnie zostanie wysłany do Perth w Australii w celu integracji. 240-tonowa prototypowa ciężarówka będzie testowana w kopalniach Fortescue w Pilbarze w Zachodniej Australii – komentuje firma WAE. Kilka lat temu firma Kuhn Schweiz AG zbudowała analogiczną akumulatorowo-elektryczną ciężarówkę podobnego typu (eDumper z akumulatorem 700 kWh, ważący 8 ton), ale podaje się, że pojazd WAE i Fortescue prawdopodobnie będzie jeszcze większy. Zaangażowanie w redukcję emisji Firmy podają, że elektryfikacja takich pojazdów jest równie istotna, jak przemiana floty indywidualnych uczestników ruchu drogowego, poruszających się po miastach. Wysoki moment obrotowy silników elektrycznych oraz możliwość regeneracji energii to jedne z kluczowych elementów, które sprawiają, że elektryfikacja takich pojazdów jest idealnym rozwiązaniem. Dodatkowo wspomina się o tym, że hybrydy takich pojazdów to tylko przedsmak w pełni zelektryfikowanych wywrotek o zerowej emisji spalin. Dekarbonizacja floty przewozów górniczych to ważny krok dla australijskiej firmy Fortescue, która inwestuje także w inne rozwiązania OZE. Dyrektor generalna Fortescue, Elizabeth Gaines, powiedziała: – Zmiany klimatyczne to jeden z najpilniejszych problemów do rozwiązania, przed którymi stoi nasza planeta. Fortescue chce zdecydowane stawić czoła temu wyzwaniu, realizując nasz wiodący cel osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku. Infrastruktura górnicza Fortescue jest połączona z pięcioma miejscami postojowymi Herb Elliott Port i obiektem holowniczym Judith Street Harbour w Port Hedland za pośrednictwem najszybszej na świecie kolei ciężkiej. Polski elektryczny katamaran i rewolucja w morskiej żegludze źródło: insideevs.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.