Elektromobilność Polski elektryczny katamaran i rewolucja w morskiej żegludze 24 lutego 2021 Elektromobilność Polski elektryczny katamaran i rewolucja w morskiej żegludze 24 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Słońce, wiatr, morska bryza i czyste powietrze. Od teraz wszystkie te wartości, mogą iść w parze, dzięki zeroemisyjnej formie transportu, jaką może poszczycić się spółka e-Waterbus. Dzięki współpracy ekspertów z branży elektromobilności i producentów kadłubów oraz domów na wodzie powstała jedna z pierwszych firm produkująca elektryczne łodzie w kraju. Dzięki nim wkrótce pojawi się nowoczesna flota morska. Reklama Tak dla żeglugi bez emisji spalin Połączenie doświadczenia ekspertów z sektora floty wodnej z wiedzą na temat elektrycznej formy mobilności przyniosło niezwykłe rezultaty. Inżynierowie e-Waterbus wkrótce sfinalizują prototypy dwóch wodnych pojazdów, napędzanych energią elektryczną. Dzięki staraniom firmy jeszcze przed wakacjami na rynku pojawią się dwa pierwsze produkty. Będzie to elektryczny katamaran oraz układ napędowy, zaprojektowany z myślą o stoczniach, które zamierzają uczynić swoją morską flotę elektryczną i przyjazną środowisku wodnemu. e-Waterbus ma ambitne plany poszerzenia gamy produktów. Na razie jednak musi czekać na wsparcie kolejnych inwestorów, aby je zrealizować. Trwają prace nad ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Co się zmieni? 2 w 1 Pomysłodawcy projektu e-Waterbus zachwycili swoim pomysłem inwestorów, którzy już zdołali wesprzeć inicjatywę kwotą 1,5 miliona złotych. Założyciele spółki wykorzystali swoje doświadczenie w branży stoczniowej – inżynierowie Jerzy Bajron i Maciej Malinowski z firmy Waterbus – i w sektorze elektromobilności: Jerzy Matraszek, Wojciech Moćko, Piotr Kiljańczyk. Ci drudzy stworzyli napęd do miejskiego pojazdu trójkołowego Re-Volt oraz skupiają się na procesie elektryfikacji taksówek. Korzyści tej współpracy jest wiele: udostępnienie zeroemisyjnej formy wodnego transportu osobom prywatnym, jak i stoczniom, zredukowanie emisji, możliwość korzystania z floty tam, gdzie zabronione jest używanie silników spalinowych, czy włączenie Polski w przyszłościowy, globalny rynek morskiej elektromobilności. źródło: e-Waterbus Morska Polska W Polsce rynek produkcji jachtów ma się dobrze. Ja podaje portal ISB Tech, nasz kraj zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem produkcji jachtów motorowych. Są one importowane do wielu krajów świata, w tym Rosji, Niemiec, Francji, Chin, USA i Japonii. e-Waterbus może zrewolucjonizować rynek morskiej żeglugi jeszcze bardziej, wprowadzając swoje elektryczne produkty. – Po pierwsze, ekologia. Tak samo jak na rynku motoryzacyjnym, wśród konsumentów rośnie potrzeba większej troski o środowisko i ograniczania emisji spalin. Stosowane obecnie silniki spalinowe w jednostkach pływających są silnie zanieczyszczające. […] Napęd elektryczny całkowicie eliminuje szkodliwą emisję spalin i redukuje negatywny wpływ na klimat z 30% do 90%, pozwalając na spędzanie czasu na wodzie w całkowitej ciszy – powiedział Jerzy Bajron, prezeszarządu e-Waterbus. źródło: ISB Tech Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.