Elektromobilność Elektryczne autobusy już niebawem w Katowicach 22 stycznia 2018 Elektromobilność Elektryczne autobusy już niebawem w Katowicach 22 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Polskie miasta inwestują duże pieniądze w komunikację miejską. Wszystko po to, by unowocześnić flotę, która w wielu przypadkach lata świetności ma już za sobą. Warszawa czy Kraków mogą pochwalić się autobusami z napędem elektrycznym, które jeżdżą na wybranych liniach. Nie dziwi więc fakt, że pozostałe miasta Polski również chcą iść z postępem – w tym Katowice. W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na zakup 10 elektrycznych autobusów dla Katowic. Połowę z nich dostarczy Ursus, a pozostałą część Solaris. Autobusy, które zostaną wyprodukowane przez Ursus będą jednoczłonowe, zaś te od Solarisa to modele przegubowe. Pojazdy od obu dostawców zasilane będą energią elektryczną, co było jednym z warunków przetargowych. Reklama Autobusy mają zostać dostarczone przed wrześniem 2018 roku. Właśnie wtedy trafią do niektórych katowickich linii komunikacji miejskiej. Wiadomo już, że to nie koniec zamówień. Do 2020 roku miasto planuje zakup kolejnych 20 egzemplarzy autokarów napędzanych energią elektryczną. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.