Wiadomości OZE Elektryczne autobusy Volvo z Wrocławia do Malmö 06 grudnia 2018 Wiadomości OZE Elektryczne autobusy Volvo z Wrocławia do Malmö 06 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. 13 autobusów elektrycznych Volvo dostarczonych z wrocławskiej fabryki rozpocznie w połowie grudnia regularne kursy na trasie nr 7 w Malmö. Autobusy elektryczne Volvo są częścią jednej z największych jak dotąd inwestycji w całkowicie zelektryfikowany transport autobusowy w Szwecji. Reklama Coraz większa liczba szwedzkich miast przechodzi na zelektryfikowany miejski transport autobusowy. Malmö zajmuje wśród nich jedno z czołowych miejsc, stawiając na autobusy elektryczne na głównych miejskich trasach autobusowych. Pierwsza trasa, która zostanie zostanie zelektryfikowana przez Skånetrafiken, dostawcę usług transportu publicznego w regionie Skåne, to trasa nr 7 pomiędzy Svågertorp a Ön przez Centrum Malmö o długości niemal 15 km. Volvo dostarczyło 13 w pełni zelektryfikowanych autobusów. „Bardzo się cieszymy, że jedna z głównych linii autobusowych w Malmö została w pełni zelektryfikowana dzięki naszym cichym i bezemisyjnym autobusom. Zelektryfikowany transport autobusowy pomaga znacząco poprawić codzienne otoczenie każdego, kto mieszka, podróżuje i spędza czas w naszych miastach – naturalne jest, iż chcemy mieć wkład w taki rozwój transportu,” mówi Martin Spjern, Dyrektor ds. Kluczowych Klientów w Volvo Buses Szwecja. Elektryczne autobusy będą pierwszymi pojazdami w taborze Skånetrafiken z nowym wzornictwem wnętrza zapewniającym komfortową i bezpieczną podróż. Łuki i poręcze podsufitowe zostały tak zaprojektowane, aby ułatwić stanie i poruszanie się wewnątrz autobusu. Gniazdka USB do ładowania telefonów komórkowych znajdują się blisko każdego siedzenia. Specjalne oświetlenie w nocy wpłynie na poczucie komfortu i bezpieczeństwa podróżujących. Elektryczne autobusy Volvo 7900, zaprojektowane przez polskich inżynierów i produkowane w fabryce Volvo we Wrocławiu, są znacznie cichsze, nie emitują spalin i zużywają 80 procent mniej energii niż analogiczne autobusy z silnikiem Diesla. Są zasilane ekologiczną energią elektryczną w celu zminimalizowania ich wpływu na środowisko i klimat. Akumulatory autobusów są ładowane na stacjach końcowych, a cały proces trwa od dwóch do sześciu minut. Volvo sprzedało także w pełni zelektryfikowane autobusy miastu Göteborg oraz autobusy elektryczno-hybrydowe miastu Värnamo w Szwecji. Oprócz rynków skandynawskich Volvo sprzedało w pełni elektryczne autobusy do Wielkiej Brytanii, Luksemburga, Holandii, Norwegii i Polski. Łącznie spółka dostarczyła do tej pory na całym świecie ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów . Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.