Wiadomości OZE Elektryczne autobusy Volvo z Wrocławia do Malmö 06 grudnia 2018 Wiadomości OZE Elektryczne autobusy Volvo z Wrocławia do Malmö 06 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. 13 autobusów elektrycznych Volvo dostarczonych z wrocławskiej fabryki rozpocznie w połowie grudnia regularne kursy na trasie nr 7 w Malmö. Autobusy elektryczne Volvo są częścią jednej z największych jak dotąd inwestycji w całkowicie zelektryfikowany transport autobusowy w Szwecji. Reklama Coraz większa liczba szwedzkich miast przechodzi na zelektryfikowany miejski transport autobusowy. Malmö zajmuje wśród nich jedno z czołowych miejsc, stawiając na autobusy elektryczne na głównych miejskich trasach autobusowych. Pierwsza trasa, która zostanie zostanie zelektryfikowana przez Skånetrafiken, dostawcę usług transportu publicznego w regionie Skåne, to trasa nr 7 pomiędzy Svågertorp a Ön przez Centrum Malmö o długości niemal 15 km. Volvo dostarczyło 13 w pełni zelektryfikowanych autobusów. „Bardzo się cieszymy, że jedna z głównych linii autobusowych w Malmö została w pełni zelektryfikowana dzięki naszym cichym i bezemisyjnym autobusom. Zelektryfikowany transport autobusowy pomaga znacząco poprawić codzienne otoczenie każdego, kto mieszka, podróżuje i spędza czas w naszych miastach – naturalne jest, iż chcemy mieć wkład w taki rozwój transportu,” mówi Martin Spjern, Dyrektor ds. Kluczowych Klientów w Volvo Buses Szwecja. Elektryczne autobusy będą pierwszymi pojazdami w taborze Skånetrafiken z nowym wzornictwem wnętrza zapewniającym komfortową i bezpieczną podróż. Łuki i poręcze podsufitowe zostały tak zaprojektowane, aby ułatwić stanie i poruszanie się wewnątrz autobusu. Gniazdka USB do ładowania telefonów komórkowych znajdują się blisko każdego siedzenia. Specjalne oświetlenie w nocy wpłynie na poczucie komfortu i bezpieczeństwa podróżujących. Elektryczne autobusy Volvo 7900, zaprojektowane przez polskich inżynierów i produkowane w fabryce Volvo we Wrocławiu, są znacznie cichsze, nie emitują spalin i zużywają 80 procent mniej energii niż analogiczne autobusy z silnikiem Diesla. Są zasilane ekologiczną energią elektryczną w celu zminimalizowania ich wpływu na środowisko i klimat. Akumulatory autobusów są ładowane na stacjach końcowych, a cały proces trwa od dwóch do sześciu minut. Volvo sprzedało także w pełni zelektryfikowane autobusy miastu Göteborg oraz autobusy elektryczno-hybrydowe miastu Värnamo w Szwecji. Oprócz rynków skandynawskich Volvo sprzedało w pełni elektryczne autobusy do Wielkiej Brytanii, Luksemburga, Holandii, Norwegii i Polski. Łącznie spółka dostarczyła do tej pory na całym świecie ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów . Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.