Elektryczne autobusy Volvo z Wrocławia do Malmö

13 autobusów elektrycznych Volvo dostarczonych z wrocławskiej fabryki rozpocznie
w połowie grudnia regularne kursy na trasie nr 7 w Malmö. Autobusy elektryczne Volvo są częścią jednej z największych jak dotąd inwestycji w całkowicie zelektryfikowany transport autobusowy w Szwecji.

Coraz większa liczba szwedzkich miast przechodzi na zelektryfikowany miejski transport autobusowy. Malmö zajmuje wśród nich jedno z czołowych miejsc, stawiając na autobusy elektryczne na głównych miejskich trasach autobusowych. Pierwsza trasa, która zostanie zostanie zelektryfikowana przez Skånetrafiken, dostawcę usług transportu publicznego w regionie Skåne, to trasa nr 7 pomiędzy Svågertorp a Ön przez Centrum Malmö o długości niemal 15 km. Volvo dostarczyło 13 w pełni zelektryfikowanych autobusów.

„Bardzo się cieszymy, że jedna z głównych linii autobusowych w Malmö została w pełni zelektryfikowana dzięki naszym cichym i bezemisyjnym autobusom. Zelektryfikowany transport autobusowy pomaga znacząco poprawić codzienne otoczenie każdego, kto mieszka, podróżuje i spędza czas w naszych miastach – naturalne jest, iż chcemy mieć wkład w taki rozwój transportu,” mówi Martin Spjern, Dyrektor ds. Kluczowych Klientów w Volvo Buses Szwecja.

Elektryczne autobusy będą pierwszymi pojazdami w taborze Skånetrafiken z nowym wzornictwem wnętrza zapewniającym komfortową i bezpieczną podróż. Łuki i poręcze podsufitowe zostały tak zaprojektowane, aby ułatwić stanie i poruszanie się wewnątrz autobusu. Gniazdka USB do ładowania telefonów komórkowych znajdują się blisko każdego siedzenia. Specjalne oświetlenie w nocy wpłynie na poczucie komfortu i bezpieczeństwa podróżujących.

Elektryczne autobusy Volvo 7900, zaprojektowane przez polskich inżynierów i produkowane w fabryce Volvo we Wrocławiu, są znacznie cichsze, nie emitują spalin i zużywają 80 procent mniej energii niż analogiczne autobusy z silnikiem Diesla. Są zasilane ekologiczną energią elektryczną w celu zminimalizowania ich wpływu na środowisko i klimat. Akumulatory autobusów są ładowane na stacjach końcowych, a cały proces trwa od dwóch do sześciu minut.

Volvo sprzedało także w pełni zelektryfikowane autobusy miastu Göteborg oraz autobusy elektryczno-hybrydowe miastu Värnamo w Szwecji. Oprócz rynków skandynawskich Volvo sprzedało w pełni elektryczne autobusy do Wielkiej Brytanii, Luksemburga, Holandii, Norwegii i Polski. Łącznie spółka dostarczyła do tej pory na całym świecie ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów .

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Mogą Ci się także spodobać

Codzienny raport smogowy – 13.12.

Smog nie odpuszcza! W Krakowie wprowadzono dziś darmową komunikację miejską, również Koleje Małopolskie ogłosiły bezpłatną komunikację na obszarze Aglomeracji Krakowskiej – warto dziś zrezygnować z podróży samochodem. Wczoraj na szczycie klimatycznym została przyjęta Deklaracja Ministerialna “Lasy dla klimatu”. Dokument ten nawołuje państwa do wspólnych działań na rzecz wykorzystania lasów do równoważenia emisji CO2. To postęp, ale kluczowe kwestie nie zostały jeszcze rozwiązane. W trakcie COP 24 były wiceprezydent USA – Al Gore zwrócił uwagę na problem smogu w Polsce: “Dziecko, które urodzi się dziś w Warszawie, po roku życia będzie się czuło tak, jakby wypaliło tysiąc papierosów.” Niestety, zgadzamy się z nim.