Elektromobilność Elektryczne skutery hitem w Białymstoku 17 lipca 2018 Elektromobilność Elektryczne skutery hitem w Białymstoku 17 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Tydzień temu w Białymstoku udostępniono 20 egzemplarzy skuterów elektrycznych. Okazało się, że mieszkańcy są nimi bardzo zainteresowani – już 200 osób miało okazję z nich skorzystać i przekonać się, jakie są zalety napędu elektrycznego. Reklama „Jest to jeden z pierwszych tego typów projektów w Polsce i jest on dostępny dla każdego. Rozwiązuje to problemy korków, problemy z parkowaniem, problemy ze smogiem i hałasem w mieście. Im więcej użytkowników będzie z tego korzystać, tym te korzyści będą większe”, mówi Paweł Maliszewski, jeden z założycieli firmy blinkee.city, której skutery pojawiły się w Białymstoku. Entuzjastycznie na temat elektrycznej inwestycji blinkee wyraża się również prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski: „Podczas konferencji SmartCity wiceprezydent Wrocławia mówił o skuterach elektrycznych w ich mieście. Zainteresowałem się tym i już na tej konferencji zostałem zachęcony do tego, żeby pojawić się z nimi w Białymstoku”. Podkreślił również: „Mimo że jest to usługa płatna i niezwiązana z komunikacją miejską, to jednocześnie wpisuje się w ustawę o elektromobilności, na podstawie której kierowcy pojazdów elektrycznych nie płacą za parkowanie w strefie”. Użytkownicy i wszyscy zainteresowani, którzy dopiero zamierzają skorzystać ze skutera, muszą pamiętać, że obszar, na którym można odebrać i zostawić pojazd został ograniczony do ścisłego centrum miasta. Wyjazd poza strefę i zostawienie skutera w dowolnym miejscu jest możliwe, jednak za ten przywilej zapłacimy dodatkowo. Firma zapowiada, że w najbliższym czasie planowane jest rozszerzenie strefy użytkowania elektrycznych skuterów w Białymstoku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.