Elektromobilność Elon Musk nie został zaproszony! Joe Biden obiecuje dofinansowania na elektryki 16 września 2021 Elektromobilność Elon Musk nie został zaproszony! Joe Biden obiecuje dofinansowania na elektryki 16 września 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Najwięksi producenci pojazdów elektrycznych, Tesla, Toyota i Honda, krytykują zaproponowaną przez amerykański rząd ulgę podatkową na pojazdy elektryczne. Amerykanin będzie mógł otrzymać nawet 12 500 dolarów dofinansowania do samochodu i ciężarówki elektrycznej wyprodukowanej przez związki zawodowe w USA. Reklama Elektryfikacja USA i wsparcie dla związków zawodowych Przedstawiona propozycja dofinansowania jest strategią Joe Bidena mającą na celu przyspieszenie sprzedaży samochodów elektrycznych i ciężarówek w USA do 50% wszystkich kupowanych nowych pojazdów do 2030 roku. Dodatkowa ulga podatkowa w wysokości 2500 dolarów ma przysługiwać przy zakupie pojazdu od firmy zatrudniającej związki zawodowe. Prezydent wspiera w ten sposób inicjatywy społeczne. Dofinansowanie łącznie może nawet sięgać 12 500 dolarów! – Zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych oznacza zachęty dla konsumentów do kupowania czystych pojazdów, wyprodukowanych przez związki, właśnie tutaj w Ameryce – powiedział prezydent Joe Biden – Chcę, aby Kongres zatwierdził propozycję Stabenow i Wyden, która zapewnia podstawowy kredyt w wysokości 7500 dolarów, kredyt w wysokości 2500 dolarów na pojazdy wyprodukowane w Ameryce i dodatkowy kredyt w wysokości 2500 dolarów na pojazdy wyprodukowane przez związki zawodowe. Ustawa zakłada jednak stopniowe wycofywanie się z dofinansowań, po tym jak sprzedaż przekroczy 200 000 sprzedanych pojazdów elektrycznych. Pojawiły się pierwsze oskarżenia, że dodatkowa ulga podatkowa dla pojazdów montowanych w zakładzie związkowym niesprawiedliwie uprzywilejowuje General Motors, Forda i Stellantis. Szykują pozew na Elona Muska – autopilot w Tesli źródłem wypadków Krytyka ze strony największych producentów elektryków Firmy Toyota i Honda ostro skrytykowały propozycję Demokratów w Izbie Reprezentantów Stanów Zjednoczonych. – Zaproponowane dofinansowanie dyskryminuje amerykańskich pracowników przemysłu samochodowego w oparciu o ich decyzję o nie uzwiązkowieniu – podaje w oświadczeniu zarząd Toyoty. – Ustawa jest niesprawiedliwa i dyskryminuje pojazdy elektryczne wyprodukowane przez ciężko pracujących amerykańskich producentów samochodów na podstawie tego, czy należą one do związku. Współpracownicy produkcyjni Hondy w Alabamie, Indianie i Ohio zasługują na sprawiedliwe i równe traktowanie przez Kongres – oświadcza Honda. Elektryki podczas powodzi- czy mogą porazić prądem? Co na to Tesla? Elon Musk nie został zaproszony Tesla, jedna z największych firm sprzedających samochody elektryczne, również nie kwalifikuje się do ulgi podatkowej, ponieważ tak samo jak Toyota i Honda nie zatrudnia związków zawodowych. Po ogłoszeniu planowanych dotacji przed białym domem odbyło się uroczyste spotkanie, na którym pojawił się przedstawiciel związkowy United Auto Workers, dyrektor generalna i prezes Motors – Mary Barra, dyrektor Forda – Jim Farley i dyrektor operacyjny Stellantis – Mark Stewart. Przed wydarzeniem Elon Musk napisał na Twitterze, że „wydaje się dziwne, że Tesla nie została zaproszona”. Fot: Tweet Elon Musk / źródło: Forbes Jedną z przyczyn braku zaproszenia Elona Muska mógł być jego wpis na Twitterze na temat jego poglądów dotyczących związków zawodowych: Fot: Tweet Elon Musk/ źródło: Forbes Dodatkowo dyrektor Tesli przed wydarzeniem pod pałacem prezydenckim postanowił wyrazić swój punkt widzenia poprzez udostępnienie memu Nie mówię, że to sabotaż. Ale to sabotaż. Fot: Tweet Elon Musk/ źródło : Forbes źródło: cnbc.com, dailysabah.com, forbes.com Fot : comparic.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.