Lider branży oświetleniowej na świecie, Signify deklaruje wycofanie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów konsumenckich i zastąpienie ich materiałem z papieru z recyklingu. Będzie to oznaczało zmniejszenie zużycia plastiku przez firmę o masie 2,5 tysiąca ton rocznie. Odpowiada to 125 milionom butelek PET.
Ilości, które odciążą środowisko
Gdyby ustawić wspomnianą ilość 125 mln butelek w jednej linii, to rozciągała by się ona na 8 tysięcy km.
Pozbawione plastiku opakowania do produktów od Signify będą mniejsze i lżejsze. Firma obliczyła, że ta zmiana zredukuje emisje dwutlenku węgla wynikające z transportu i produkcji materiałów o 6 tysięcy ton. Taką ilość C02 z atmosfery w ciągu roku jest w stanie zabrać aż 270 tysięcy w pełni wyrośniętych drzew.
– Odpady plastikowe mają bardzo negatywny wpływ na naszą planetę i jej bioróżnorodność, dlatego przyjmujemy rolę lidera i zaczynamy używać alternatywnych materiałów. Jest to słuszna decyzja, która spełnia rosnące oczekiwania naszych klientów – powiedział Eric Rondolat, dyrektor generalny Signify. – Niecierpliwie czekam na moment, w którym będziemy mogli ogłosić, że nie używamy już plastiku w naszych opakowaniach.
Ekologiczne rozwiązania pożądane przez konsumentów
Już teraz Signify wykorzystuje papier, który w 80 procentach pochodzi z recyklingu. W niektórych liniach swoich produktów elementy plastikowe zastępuje papierowymi, np. pianką. Wymaga także, aby surowce wykorzystane do produkcji opakowań pochodziły z certyfikowanych źródeł odnawialnych.
Firmie udało się również osiągnąć neutralność węglową na 15 z 19 rynków, gdzie działa. – Kiedy zmieniliśmy opakowania w regionie Pacyfiku, klienci stwierdzili, że są one bardziej atrakcyjne i przyjazne środowisku – dodał Rondolat. Signify podkreśla że ta zmiana, poprawiła ich sprzedaż na tamtym rynku.
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.