Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Firma z Polski dostała zlecenie na dwutysięczny autobus elektryczny

Firma z Polski dostała zlecenie na dwutysięczny autobus elektryczny

Firma z Polski dostała zlecenie na dwutysięczny autobus elektryczny

Firma Solaris zakontraktowała dwutysięczny autobus elektryczny. Modele Urbino electric w różnych długościach i konfiguracjach zostały dotychczas wybrane przez przewoźników w ponad 140 miastach w 21 krajach Europy.

Reklama

Solaris liderem na rynku elektromobilności

W ostatnich latach dokonała się prawdziwa elektromobilna rewolucja. Jeszcze kilka lat temu na elektryfikację floty autobusów miejskich decydowali się nieliczni. Zdecydowaną większość linii komunikacyjnych obsługiwały autobusy z napędem konwencjonalnym. W 2012 roku na ulice europejskich miast wyjechało jedynie 15 autobusów elektrycznych. W 2021 roku już co czwarty spośród nowo zarejestrowanych autobusach w Europie Zachodniej był autobusem bateryjnym.

W elektromobilność inwestujemy od dawna: projektujemy kolejne modele e-busów, rozwijamy technologie elektrycznych układów napędowych, wspieramy inicjatywy w zakresie przechodzenia na transport bezemisyjny. Od początku podkreślamy, że to właściwy kierunek rozwoju nowoczesnych systemów komunikacji miejskiej. 

Autobusy elektryczne naszej marki to dziś element codzienności mieszkańców ponad 100 europejskich miast i to dla nas największy powód do dumy. Dziękujemy za każde z tych 2000 zamówionych pojazdów, a naszym pracownikom za pracę wkładaną w ich konstruowanie, budowanie i serwisowaniepodsumował Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach.

Na liczbę 2000 zeroemisyjnych pojazdów Urbino electric złożyły się zamówienia miejskich przewoźników w ponad 140 miastach w 21 krajach Europy. Przeszło 1300 pojazdów spośród tej puli została dostarczona i już dziś usprawnia komunikację publiczną. 

Polskie autobusy elektryczne w całej Europie

Kolejnych 700 elektrycznych modeli będzie wyprodukowana w najbliższych latach. Bateryjne Urbino wspierają nowoczesny, ekologiczny transport m.in. w Berlinie, Bolzano, Brukseli, Kluż-Napoce, Krakowie, Landshut, Madrycie, Mediolanie, Oslo, Paryżu, Warszawie i Wenecji – to tylko niewielka część spośród miast, gdzie wożą pasażerów.

Dziś Solaris produkuje ponad 1500 autobusów rocznie, z czego niemal połowa posiada napędy całkowicie lub częściowo elektryczne. Rosnący od kilku lat udział napędów alternatywnych w portfelu zamówień firmy to znak zmian związanych z przechodzeniem na ścieżkę bezemisyjności przez kolejne miasta. Transformacja dotychczas przyjętego modelu w sektorze transportowym stała się faktem.

źródło i zdj. główne – solarisbus.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.