Wiadomości OZE Fortum połączy kraje Skandynawii siecią ultraszybkiego ładowania aut elektrycznych 30 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Fortum połączy kraje Skandynawii siecią ultraszybkiego ładowania aut elektrycznych 30 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Spółka energetyczna Fortum we współpracy z popularną siecią McDonald’s zainstalowała ładowarkę o wysokiej mocy HPC (High-Power-Charging) w Kristinehamn w zachodniej Szwecji. Reklama Instalacja ta jest jednym z elementów większego projektu budowy sieci ładowarek HPC przez Fortum Charge & Drive wzdłuż głównych tras pomiędzy Oslo, Sztokholmem oraz Helsinkami. Projekt jest w realizowany z myślą o samochodach elektrycznych osiągających na jednym ładowaniu zasięgi powyżej trzystu kilometrów. Jak informuje portal electrive.com, instalacje HPC ładują samochody EV siedem razy szybciej. W przypadku stacji EV w Kristinehamn pojazdy nowej generacji można naładować w zaledwie dziesięć minut, co wystarczy na około dwieście pięćdziesiąt kilometrów jazdy. „McDonald’s i Fortum Charge & Drive współpracują nad rozbudową infrastruktury ładowania od 2012 roku. W tym roku zainstalowaliśmy pierwsze ładowarki, aby przetestować ich parametry i sprawdzić obciążenie. Dzięki ładowarce HPC robimy teraz pierwszy krok do infrastruktury ładowania EV 2.0” – powiedział Henrik Nerell, kierownik ds. środowiska i prasy w McDonald’s. Pierwsza ładowarka HPC została zainstalowana przez firmę na początku 2018 roku „Rozpoczęliśmy naszą podróż z ładowarkami EV w Oslo w kwietniu. To nasz drugi krok w tworzeniu sieci, która sprawi, że podróżowanie elektromobilne stanie się jeszcze wygodniejsze. Kolejne stacje HPC zostaną otwarte w Szwecji i Finlandii w nadchodzących miesiącach” – poinformowała Annika Hoffner, szef działu opłat w Fortum. Źródło: electrive.com, fortum.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.