Elektromobilność NIO – chiński następca Tesli? 30 sierpnia 2018 Elektromobilność NIO – chiński następca Tesli? 30 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Swoją działalność w Chinach prowadzi kilku dużych producentów samochodów elektrycznych. Jednym z nich, który ma ambicję na miarę Tesli, jest startup NextEV z marką NIO. Do realizacji swoich celów potrzebuje aż 1,3 miliarda dolarów. Reklama NextEV promuje się, jako globalny producent samochodów elektrycznych, ale jego jedyne wyprodukowane auto – NIO ES8, póki co dostępne jest jedynie na rynku chińskim. Mimo to firma planuje wejść na giełdę w USA i zarejestrować 160 milionów akcji w cenie od 6,25 USD do 8,25 USD. Pozwoliłoby jej to pozyskać kapitał w wysokości około 1,3 mln USD na realizację planów, zwiększenie produkcji modelu ES8 oraz sprzedaż na globalnym rynku światowym. Mimo sporej ilości planowanej emisji akcji prezes NIO Bin Li i Tencent zachowają kontrolę nad spółką. Każdy z nich posiada odpowiednio około 14,5% i 12,9% ogólnej wartości firmy. Przedstawiciele firmy oficjalnie informują, że podążają za Teslą i zamierzają osiągnąć podobny sukces: „Chiński rynek motoryzacyjny jest bardzo konkurencyjny. Strategicznie weszliśmy na niego w segmencie premium EVO i spodziewamy się, że ten segment stanie się bardziej konkurencyjny w przyszłości, ponieważ dołączą do niego dodatkowi gracze. Rywalizujemy z międzynarodowymi konkurentami, w tym Teslą”. Podobnie jak Tesla, NextEV kładzie duży nacisk na rozbudowę infrastruktury dla swoich pojazdów elektrycznych i własne centra serwisowe dla swoich klientów. Firma ma w planach uruchomienie mobilnych stacji ładowania w elektrycznych samochodach dostawczych oraz sieć stacji wymiany akumulatorów. NextEV otworzyło już swoje pierwsze centrum serwisowe w Pekinie, tuż obok Tesli. Jest ono niezbędne dla ponad 1000 klientów, którzy korzystają z elektrycznego SUVa tej firmy – NIO ES8. Poza NIO ES8 firma przedstawiła również swoją wersję superszybkiego samochodu elektrycznego – NIO EP9. Auto do 100 km/h przyspiesza w 2,7 sekundy, a do 200 km/h w czasie 7,1 sekundy. Tym samym pobiło rekord prędkości na torze wyścigowym w Nurburgringu. Zasięg szacowany jest na 430 kilometrów na jednym ładowaniu, a maksymalna prędkość to 313 km/h. Te osiągi to efekty pracy NextEV przy Formule E. Póki co NIO EP9 nie będzie dostępne w ogólnej sprzedaży. Wyprodukowano jedynie 6 egzemplarzy tego samochodu, które już zostały wyprzedane. źródło: electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.