Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Fotowoltaiczny garaż ze stacją ładowania pojazdów

Fotowoltaiczny garaż ze stacją ładowania pojazdów

15 września tego roku holenderska firma Insurer a.s.r. otworzyła w swoim firmowym garażu największą na świecie infrastrukturę do dwukierunkowego ładowania! To duży krok w kierunku elektryfikacji floty.

Reklama

Firmowy parking przygotowany na elektryfikację floty pojazdów

Holenderska Frima Insurer a.s.r. postanowiła już teraz przygotować się na elektryfikację floty wśród swoich pracowników. Jak? Tworząc ogromną instalację fotowoltaiczną na garażu o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych. Instalacja składa się z ponad 2000 paneli słonecznych. Ponadto garaż wyposażony jest w 250 inteligentnych dwukierunkowych stacji ładowania.

To największa na  świecie infrastruktura dwukierunkowego ładowania.

WQZLkET kWHe76w9u2bLpUZrqvD3JxM9 OZGCgpYNV

Fot: największa dwukierunkowa stacja ładowania/źródło: brightvibes.com

Jak działa ten innowacyjny parking?

W firmowym garażu pojazdy elektryczne ładowane są energią w pełni pochodzącą ze słońca. Dzięki  technologii dwukierunkowego ładowania mogą zarówno zasilać baterię, jak i oddawać ją z powrotem do sieci, gdy zachodzi taka potrzeba.

W słoneczny dzień całość dachu wraz z panelami w sąsiednim biurze zapewnia znaczną część potrzeb energetycznych budynku. Jednak kiedy słońce nie świeci lub w przypadku nagłego obciążenia zasilanie może zostać wsparte przez energię zgromadzoną w akumulatorach elektryków.

Fot: największa dwukierunkowa stacja ładowania/źródło: brightvibes.com

Według Sharon Dijksmy, burmistrza Utrechtu, taka technologia jest przyszłością dla holenderskich dostaw energii.

– Zimą jest już ciemno w porze obiadowej, więc energia słoneczna jest tracona. Aby rozwiązać ten problem potrzebne jest tymczasowe magazynowanie energii. Jest to możliwe w przypadku domowych baterii, ale dzięki dwukierunkowemu samochodowi zabijasz dwie pieczenie na jednym ogniu: masz zrównoważoną mobilność i baterię w jednym urządzeniu –powiedział burmistrz podczas otwierania garażu.

Podobne inicjatywy

Firma We Drive Solar podobnie jak Insurer a.s.r. zaczęła kilka lat temu eksperymentować z dwukierunkowymi stacjami ładowania.

Dzięki próbom podjętym przez firmę w mieście są już setki dwukierunkowych punktów ładowania. Robin Berg, dyrektor We Drive Solar, jest bardzo zadowolony z tego rozwoju:

– To pokazuje, co Holandia może zrobić dobrze: przygotować się na przyszłość.

źródło, Fot: brightvibes.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.