Elektromobilność Francja chce zwiększyć poziom inwestycji w fabryki akumulatorów 18 lutego 2019 Elektromobilność Francja chce zwiększyć poziom inwestycji w fabryki akumulatorów 18 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Francja planuje w ciągu następnych pięciu lat zainwestować 700 milionów euro, aby zwiększyć produkcję ogniw akumulatorowych do samochodów elektrycznych. Reklama Doradcy prezydenta Francji, Emmanuela Macrona, zapowiedzieli, że w tym tygodniu ogłoszą oficjalnie decyzję w tej kwestii. Plan produkcji ogniw akumulatorów przedstawiony będzie z okazji stulecia Międzynarodowej Organizacji Producentów Pojazdów Silnikowych, na które zaproszeni zostali przedstawiciele międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych. Niemiecki rząd ogłosił w listopadzie ubiegłego roku, że również przeznaczy około 1 miliarda euro (1,1 miliarda dolarów) na wsparcie produkcji ogniw akumulatorowych. Francja i Niemcy chcą produkować akumulatory na dużą skalę w Europie, aby utrzymać międzynarodową konkurencję i zmniejszyć zależność europejskich producentów samochodów elektrycznych od azjatyckich dostawców ogniw. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.