Elektromobilność Francja chce zwiększyć poziom inwestycji w fabryki akumulatorów 18 lutego 2019 Elektromobilność Francja chce zwiększyć poziom inwestycji w fabryki akumulatorów 18 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Francja planuje w ciągu następnych pięciu lat zainwestować 700 milionów euro, aby zwiększyć produkcję ogniw akumulatorowych do samochodów elektrycznych. Reklama Doradcy prezydenta Francji, Emmanuela Macrona, zapowiedzieli, że w tym tygodniu ogłoszą oficjalnie decyzję w tej kwestii. Plan produkcji ogniw akumulatorów przedstawiony będzie z okazji stulecia Międzynarodowej Organizacji Producentów Pojazdów Silnikowych, na które zaproszeni zostali przedstawiciele międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych. Niemiecki rząd ogłosił w listopadzie ubiegłego roku, że również przeznaczy około 1 miliarda euro (1,1 miliarda dolarów) na wsparcie produkcji ogniw akumulatorowych. Francja i Niemcy chcą produkować akumulatory na dużą skalę w Europie, aby utrzymać międzynarodową konkurencję i zmniejszyć zależność europejskich producentów samochodów elektrycznych od azjatyckich dostawców ogniw. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.