Elektromobilność General Motors wprowadzi na rynek wydajny i tani akumulator 24 marca 2020 Elektromobilność General Motors wprowadzi na rynek wydajny i tani akumulator 24 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? General Motors oświadczył, że w planach na najbliższe miesiące ma wprowadzenie nowoczesnego i wydajnego akumulatora „Ultium”. Jego zasięg będzie nieco większy niż u Tesli, a cena atrakcyjniejsza – niższa od tych, które obowiązują obecnie. Reklama General Motors przy współpracy z LG Chem wyprodukował unikalne baterie do samochodów elektrycznych. Mają być zastosowane już w modelach Cruise Origin i SUV-ie Cadillac. Czym wyróżniają się na tle konkurencji? Nawet do 644 km na jednym ładowaniu Baterie „Ultium” składają się z dużych ogniw w torebkach, składowanych poziomo lub pionowo, co pozwala zaoszczędzić miejsce. Ogniwa NCMA 89 zawierają 89 procent niklu, 5 procent kobaltu, 5 procent manganu i 1 procent aluminium. W porównaniu z NCM 811 technologia jest bardziej zaawansowana i wykorzystuje mniej kobaltu.To właśnie ma przełożyć się na ich niską cenę, która według założeń koncernu utrzyma się poniżej 100 dolarów za 1 kWh. Pojemność baterii ma mieścić się w przedziale od 50 do 200 kWh. „Ultium” o największej pojemności pozwolą przejechać na jednym ładowaniu ok. 644 km.. Samochody osobowe zostaną wyposażone w instalacje 400-woltowe obsługujące moc ładowania do 200 kW, a ciężarowe nawet do 350 kW. Dla porównania Tesla Model S posiada akumulator o zasięgu ok. 600 km Technologiczny wyścig wciąż jednak trwa – Tesla ma w planach wprowadzenie baterii o zasięgu przekraczającym 800 km. źródło: interestingengineering.com Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.