Elektromobilność General Motors wprowadzi na rynek wydajny i tani akumulator 24 marca 2020 Elektromobilność General Motors wprowadzi na rynek wydajny i tani akumulator 24 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Gdzie w Krakowie auta trują najbardziej? Mamy wyniki najnowszych badań [MAPA] Zgodnie z opublikowanym właśnie raportem Krakowskiego Alarmu Smogowego, stężenie dwutlenku azotu w Krakowie przekracza normy WHO nawet siedmiokrotnie. Ten wywołujący astmę i wpływający na naszą koncentrację szkodliwy gaz emitują starsze samochody, głównie z silnikami Diesla. Czy wprowadzenie Strefy Czystego Transportu może rozwiązać ten problem? Elektromobilność Transport stali pod napięciem. ArcelorMittal Poland testuje elektryczną ciężarówkę Pierwsze 200 ton stali trafiło do klientów ArcelorMittal Poland na kołach… elektrycznej ciężarówki! Pojazd kursował ze Śląska do Krakowa i z powrotem, a przez 5 dni pokonał łącznie trasę ponad 1000 km. Tygodniowy pilotaż pozwolił na redukcję emisji CO2 z transportu lądowego firmy o ponad 1,5 tony. To pierwszy tego typu test w ArcelorMittal w Europie. General Motors oświadczył, że w planach na najbliższe miesiące ma wprowadzenie nowoczesnego i wydajnego akumulatora „Ultium”. Jego zasięg będzie nieco większy niż u Tesli, a cena atrakcyjniejsza – niższa od tych, które obowiązują obecnie. Reklama General Motors przy współpracy z LG Chem wyprodukował unikalne baterie do samochodów elektrycznych. Mają być zastosowane już w modelach Cruise Origin i SUV-ie Cadillac. Czym wyróżniają się na tle konkurencji? Nawet do 644 km na jednym ładowaniu Baterie „Ultium” składają się z dużych ogniw w torebkach, składowanych poziomo lub pionowo, co pozwala zaoszczędzić miejsce. Ogniwa NCMA 89 zawierają 89 procent niklu, 5 procent kobaltu, 5 procent manganu i 1 procent aluminium. W porównaniu z NCM 811 technologia jest bardziej zaawansowana i wykorzystuje mniej kobaltu.To właśnie ma przełożyć się na ich niską cenę, która według założeń koncernu utrzyma się poniżej 100 dolarów za 1 kWh. Reklama Pojemność baterii ma mieścić się w przedziale od 50 do 200 kWh. „Ultium” o największej pojemności pozwolą przejechać na jednym ładowaniu ok. 644 km.. Samochody osobowe zostaną wyposażone w instalacje 400-woltowe obsługujące moc ładowania do 200 kW, a ciężarowe nawet do 350 kW. Dla porównania Tesla Model S posiada akumulator o zasięgu ok. 600 km Technologiczny wyścig wciąż jednak trwa – Tesla ma w planach wprowadzenie baterii o zasięgu przekraczającym 800 km. źródło: interestingengineering.com Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.