Wiadomości OZE Giro E – elektryczna odsłona Giro d’Italia 16 maja 2018 Wiadomości OZE Giro E – elektryczna odsłona Giro d’Italia 16 maja 2018 Przeczytaj także Budownictwo Badacze PW sprawdzą samowystarczalność budynku swojej uczelni Nowy projekt naukowców z Politechniki Warszawskiej to badanie efektywności energetycznej budynków “na żywym organizmie”. Obiekt, który będzie służył jako modelowa budowla, nie powstał bowiem specjalnie na potrzeby projektu. Zespół z PW zbada potencjał samowystarczalności energetycznej budynku, który na co dzień służy setkom studentów i wykładowców – chodzi o siedzibę Wydziału Inżynierii Materiałowej PW. Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Tegoroczna edycja Giro d’Italia została wzbogacona o dodatkową formułę. Jak ogłosił RC S Sport, na trasie wyścigu rywalizować będą także kolarze ścigający się na rowerach elektrycznych, a konkurs, w którym wezmą udział, będzie nosić nazwę Giro E. W szranki stanie pięć dwuosobowych zespołów ścigających się na e-bike’ach. Trasa ich przejazdu pokrywa się z odcinkami Giro d’Italia, jednak kolarze wyznaczone etapy będą pokonywać jakiś czas po tym, kiedy przejedzie peleton wyścigu głównego. Reklama Zmagania uczestników z tegoroczną odsłoną Giro d’Italia rozpoczęły się 4 maja br. w Jerozolimie. Początek rywalizacji pomiędzy uczestnikami Giro E miał miejsce 8 maja br. w Katanii, na pierwszym włoskim odcinku trasy. Wyścigi elektrycznej wersji konkursu potrwają aż do mety wyznaczonej w Rzymie. Nałożone przez Unię Europejską ograniczenia dotyczące elektrycznych rowerów umożliwiają tym urządzeniom wspomaganie pracy człowieka tylko do szybkości 25 km/h oraz przy użyciu 400 W, czyli ok. 0,5 konia mechanicznego. Można jednak domniemywać, że wykorzystywane w Giro E pojazdy są ulepszoną, wyścigową wersją e-bike’ów. Zawodnicy posługujący się elektrycznymi rowerami korzystają z pojazdów Pinarello Nytro. Model Nytro zbudowany został na podstawie jednego z najlepszych modeli marki Pinarello – F10. Do produkcji tego e-bike’u wykorzystano najwyższej jakości karbon, dzięki czemu pojazd jest bardzo lekki – z pełnym wyposażeniem waży on 13 kg, natomiast rama z baterią i silnikiem ważą łącznie 4,7 kg. Konkurs Giro d’Italia (wł. wyścig dookoła Włoch) jest jednym z największych i najważniejszych wyścigów kolarskiego świata, tuż za Tour de France, a przed Vuelta a Espana. Odbywa się w ciągu trzech majowych tygodni, a jego trasa przebiega przez obszar Włoch oraz krajów sąsiednich. Od 1909 r. wyścig ten organizowany jest rokrocznie, z drobnymi wyjątkami związanymi z trwaniem I i II wojny światowej. Giro d’Italia 2018 potrwa do 27 maja. Źródła: elektrowoz.pl, rowery.org Foto: road.cc Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.