Wiadomości OZE W jaki sposób e-rower może zwiększyć komfort jazdy? 12 października 2017 Wiadomości OZE W jaki sposób e-rower może zwiększyć komfort jazdy? 12 października 2017 Przeczytaj także Budownictwo Badacze PW sprawdzą samowystarczalność budynku swojej uczelni Nowy projekt naukowców z Politechniki Warszawskiej to badanie efektywności energetycznej budynków “na żywym organizmie”. Obiekt, który będzie służył jako modelowa budowla, nie powstał bowiem specjalnie na potrzeby projektu. Zespół z PW zbada potencjał samowystarczalności energetycznej budynku, który na co dzień służy setkom studentów i wykładowców – chodzi o siedzibę Wydziału Inżynierii Materiałowej PW. Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. E-rower to rower posiadający akumulator i silnik elektryczny. Jest pomocny zwłaszcza w trakcie pedałowania i pozwala na osiągnięcie prędkości do 25,5 km/h. Pojazd ten zachowuje wszelkie korzyści wynikające z klasycznej jazdy na tego typu dwukołowcu, jednak pomaga w stopniowym zwiększaniu prędkości. Reklama Elektroniczne rowery nie są zbyt nowym wynalazkiem; choć od dawna korzystają z nich m.in. Niemcy, Duńczycy, Beldzy, Francuzi i Holendrzy (niemal 30% ze wszystkich rowerów sprzedawanych w Holandii to pedelce), to wciąż daleko w tyle pozostają za nimi Brytyjczycy. Ta sytuacja ulega jednak stopniowej poprawie, ponieważ w 2015 roku sprzedaż e-rowerów wzrosła w Wielkiej Brytanii o 5%, natomiast w roku kolejnym zwiększyła się aż o 12%. Właściciel sieci sklepów o nazwie Halfords, specjalizującej się m.in. w częściach do pojazdów, nazwał rok 2017 „rokiem e-rowerów”, kiedy słupki sprzedaży tych środków lokomocji wzrosły o 220%. Nawet złoci medaliści olimpijscy, Victoria Pendleton oraz Chris Hoy, przekonali się do e-rowerów; Pendleton uznała je za doskonały sposób, by przekonać jeszcze więcej osób do jazdy rowerem. Trudno to wytłumaczyć, co się czuje jeżdżąc na e-rowerze; niby wciąż to jazda na rowerze, ale stopniowo coraz bardziej czujesz się jak sportowiec olimpijski – możesz jechać szybciej i dłużej, a jazda po wzgórzach nie wymaga tyle wysiłku. Przyspieszenie jest całkiem zabawne, nawet zdaniem najbardziej sceptycznych dorosłych – twierdzi Steve Garidis, dyrektor operacyjny Bicycle Association. Wspomaganie gwarantowane przez e-rowery może pomóc przede wszystkim osobom starszym lub niezbyt wysportowanym, a także sprawić, że pokonanie dłuższej trasy stanie się łatwiejsze. Jak bowiem dodaje Garidis: Choć ludzie mają poczucie, że wykorzystywanie e-rowerów ma w sobie coś z oszukiwania, to stają się one popularne także wśród rowerzystów górskich, którzy mają 40 lat lub więcej, a chcą jeszcze jeździć po Alpach. Warto zwrócić uwagę nie tylko na prozdrowotne korzyści wynikające z jazdy e-rowerami, ale także spore oszczędności, które można dzięki nimi zachować. Najnowsze badanie przeprowadzone na grupie 2000 mieszkańców wykazało, że po zrezygnowaniu z samochodów, autobusów lub metra właśnie na rzecz e-rowerów, zaoszczędzili oni średnio 7800 funtów w przeciągu pięciu lat. Kiedy rząd myśli o elektrycznych pojazdach, to ma na myśli samochody. Kosztują one mnóstwo pieniędzy, nie rozwiązują problemów z przeciążeniem ruchu ulicznego i wymagają zbudowania ogromnej infrastruktury związanej z ładowaniem, podczas gdy e-rowery zupełnie tego nie wymagają. Wystarczy im zwyczajne gniazdko z prądem – podsumowuje Steve Garidis. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.