Wiadomości OZE Hybrydowy sedan od Hondy już wkrótce 29 grudnia 2017 Wiadomości OZE Hybrydowy sedan od Hondy już wkrótce 29 grudnia 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Honda zamierza w styczniu, na targach motoryzacyjnych w Detroit, zaprezentować swój najnowszy hybrydowy sedan. Jak informują przedstawiciele firmy, ma to być zupełnie nowe spojrzenie na auta kompaktowe, które stanie się konkurencją dla innych pojazdów tego typu ze względu na zasięgi. Jeszcze nie mamy zbyt wielu informacji na temat tej Hondy, ale powinna ona dominować na przyszłorocznych tarach. Jak przewidują analitycy z Edmunds, sprzedaż aut elektrycznych i hybrydowych w przyszłym roku będzie bić rekordy. Klasyczne elektryki i ładowane z gniazdka hybrydy mają stanowić 4,4% wszystkich aut sprzedanych w USA. W zeszłym pojazdy te stanowiły 3,2% rynku. Reklama Jak podaje Edmunds w 2017 roku sprzedanych zostało 17,2 miliona aut – w przyszłym roku sprzedaż prognozowana jest na minimum 16,8 miliona. Dominować na rynku będą oczywiście spalinowe półciężarówki i SUVy. Pierwsza hybryda Hondy – Insight – zaprezentowana została w 1999 roku. Auto to szczyciło się spalaniem na poziomie 3,4 litra na trasie. Zapowiada się, że najnowsza hybryda tego producenta osiągnie lepszy wynik – pojazd wyposażony ma być w dwa ekonomiczne silniki hybrydowe. Konkurencyjny pojazd – Toyota Prius – w trybie mieszanym miejsko-szosowym spala około 4,5 litra na 100 kilometrów. Należy spodziewać się, że Honda nawiąże równą walkę z konkurentem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.