Wiadomości OZE Hyundai i Audi łączą siły w sferze wodorowych technologii samochodowych 26 czerwca 2018 Wiadomości OZE Hyundai i Audi łączą siły w sferze wodorowych technologii samochodowych 26 czerwca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Dwaj giganci motoryzacyjni – koreański Hyundai oraz niemieckie Audi, zdecydowali się na współpracę w sektorze wodorowych rozwiązań dla branży motoryzacyjnej. Zgodnie stwierdzono, że obecnie technologie wodorowe pozostają daleko w tyle za obecnie popularną elektromobilnością. Dlatego firmy chcą pracować nad zwiększeniem udziału pojazdów napędzanych wodorem w światowej flocie samochodów. Reklama Jak donosi agencja Reuters, Koreańczycy planują zwiększenie produkcji samochodów na wodór. Obecnie rozwój tego rodzaju pojazdów jest ograniczany przede wszystkim przez brak niezbędnej infrastruktury oraz prężnie rozwijający się sektor samochodów elektrycznych o napędzie akumulatorowym. Koncerny planują wzajemną wymianę know-how związaną z elektrycznymi samochodami zasilanymi ogniwem wodorowym oraz kooperację w badaniach nad nowymi zastosowaniami wodoru w transporcie. Firmy motoryzacyjne łączą siły, aby dzielić się kosztami opracowania bardziej ekologicznych technologii, które zastąpią silniki spalinowe, ponieważ organy regulacyjne na całym świecie walczą z emisjami zanieczyszczeń, co wywiera na nich presję. Dla przykładu General Motors i Honda współpracują przy wspólnym rozwijaniu pojazdów elektrycznych z wodorowymi ogniwami paliwowymi, które mają wejść na rynek w 2020 roku, podczas gdy nad takimi samymi rozwiązaniami pracuje także BMW z Toyotą. Można więc powiedzieć, że współpraca Hyundaia i Audi wydaje się względnie „naturalna”. Hyundai ma dużą nadzieję, że decyzja o współpracy z Audi zwiększy popyt na np. modele ix35 oraz obniży koszty związane z stosowaniem wodoru. „Chcemy zapewnić naszym dostawcom podzespołów większą szansę oraz zwiększenie ich konkurencyjności”, wyjaśnił Saeed Hoon Kim, szef grupy badawczo-rozwojowej Hyundai ds. ogniw paliwowych. Hyundai sprzedał w zeszłym roku 200 takich modeli i spodziewa się sprzedać tysiące w tym roku, ale podkreślono, że do rentowności biznesowej wciąż jest daleko. Firmy mogłyby zacząć zarabiać na dobrym poziomie w momencie sprzedaży 100-300 tysięcy pojazdów w skali roku. Producenci samochodów (w tym także Toyota) stale reklamują zalety samochodów napędzanych wodorem, które wymagają o wiele krótszego czasu tankowania w porównaniu do akumulatorowych samochodów elektrycznych. Niestety, wodór jest o wiele droższy a branża cierpi na niedobór infrastruktury. Obecnie wielu producentów samochodów koncentruje się na samochodach z akumulatorem, których ładowanie zajmuje od pół godziny do połowy dnia. Coraz częściej można korzystać z rosnącej sieci punktów ładowania. Jak się okazuje, przejście na elektromobilne rozwiązania w transporcie, np. w Wielkiej Brytanii, nie jest takie proste i tanie. Ze względów ekonomicznych anulowano wiele projektów strategicznych, czemu towarzyszyło oburzenie wielu fanów elektryfikacji. Ratunkiem dla całej sytuacji może się okazać wykorzystanie wodoru w pociągach. Źródło: Reuters, Hyundai, Clean Technica Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.