Elektromobilność Ikea inwestuje w ekologiczne dostawy w polskich miastach 05 lipca 2022 Elektromobilność Ikea inwestuje w ekologiczne dostawy w polskich miastach 05 lipca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Ikea inwestuje w ekologiczne dostawy we współpracy z firmą No Limit. W pierwszym półroczu 2022 roku, na terenie Warszawy firma dostarczyła samochodami elektrycznymi ponad 35% dostaw home delivery do klientów IKEA. Reklama Ikea inwestuje w ekologiczne dostawy No Limit to międzynarodowy operator logistyczny specjalizujący się m.in. w usługach dystrybucyjnych. Ikea inwestuje w ekologiczne dostawy we współpracy z flotą aut No Limit, przez co obie firmy skutecznie realizują projekt ograniczania emisji CO2. Flota aut elektrycznych No Limit, źródło: linkedin.com W pierwszym półroczu 2022 roku udział procentowy zielonych dostaw na terenie Warszawy wyniósł 35%, a w Poznaniu – 15%. To efekt programu No Limit Smart City, zakładającego zharmonizowane inwestycje w rozbudowę floty samochodów elektrycznych, infrastrukturę ładowania i inne „zielone” rozwiązania w obszarze logistyki miejskiej. Samochody elektryczne w logistyce No Limit i IKEA współpracują w zakresie wielkogabarytowych dostaw B2C od 2014 roku. Od początku naszej współpracy kwestie dotyczące ekologii miały szczególne znaczenie. Zrealizowaliśmy razem wiele „zielonych projektów, ale najważniejszy z nich to zeroemisyjne dostawy na terenie największych aglomeracji – podkreśla Maciej Rybak, Sales and Customer Relations CEE Director w No Limit. W pierwszym etapie dostawy elektryczne objęły region aglomeracji warszawskiej i poznańskiej. Od stycznia 2020 roku codziennie wykorzystujemy samochody elektryczne w dostawach do Klientów IKEA w Warszawie i okolicach. W 2021 roku znacznie zwiększyliśmy inwestycje w zieloną flotę i własną infrastrukturę ładowania. Efektem są dostawy home delivery IKEA do ponad 35% odbiorców w Warszawie samochodami elektrycznymi, co w przypadku dostaw wielkogabarytowych jest wyzwaniem. Wspomniany udział procentowy dot. pierwszego półrocza roku 2022. Zimowa aura i niskie temperatury utwierdziły nas w przekonaniu jak ważne dla sukcesu projektu były inwestycje w kilkadziesiąt własnych stacji ładowania AC/DC. W niektórych dzielnicach miasta realizujemy dziś ponad 60% dostaw EV – dodaje Maciej Rybak. Chociaż wiele już zostało zrobione, to wciąż jesteśmy jeszcze na początku działań koniecznych do rozwoju elektromobilności. Coraz więcej aut elektrycznych No Limit zapowiada kolejne etapy swojej ekologicznej strategii. – To dopiero początek prawdziwej rewolucji. Udział dostaw zeroemisyjnych będzie rósł dalej, a koncepcja No Limit Smart City zawita również m.in. do innych dużych aglomeracji. Od wielu lat świadczymy kompleksowe usługi dla największych firm w Europie i widzimy rosnące oczekiwanie klientów względem wdrażania rozwiązań proekologicznych w transporcie towarów. Bardzo cieszy nas, że pionierami na tym obszarze są nasi szwedzcy Partnerzy – podsumowuje Maciej Rybak. Polska potrzebuje zwiększania ilości ekologicznych dostaw. Nasz kraj zajął ostatnie miejsce na liście państw UE jeśli chodzi o elektryfikację transportu wg. EV Readiness Index. EV Readiness Index 2022: Polska na ostatnim miejscu w rozwoju elektromobilności w UE źródło i zdj. główne – linkedin.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.