Wiadomości OZE IKEA w swym spocie świątecznym promowała recykling starych mebli 04 stycznia 2019 Wiadomości OZE IKEA w swym spocie świątecznym promowała recykling starych mebli 04 stycznia 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Okres świąteczny to dla wielu marek czas szczególnie intensywnej promocji swoich produktów. Z powyższego działania wyłamała się jednak sieć IKEA, która w swoim świątecznym spocie dedykowanym mieszkańcom Kanady promowała recykling starych mebli. Kampania realizowana jest pod nazwą „Magic Man Holiday”. Reklama Fabuła spotu koncentruje się na działaniach małego chłopca, który bardzo chce zostać iluzjonistą. W tym celu ćwiczy kolejne sztuczki i prezentuje je swojej wielopokoleniowej rodzinie, jednak za każdym razem jego magiczne triki nie udają się. Smutek chłopca zauważa jego dziadek. Starszy pan postanawia pomóc wnukowi w realizacji marzenia o zostaniu iluzjonistą. W tym celu odnajduje w piwnicy stary, zakurzony regał Kallax i przystępuje do jego odmalowywania i przerabiania stosownie do potrzeb małego magika. Odnowiony regał staje się cennym atrybutem umożliwiającym młodemu adeptowi sztuk magicznych wykonanie czarodziejskiej sztuczki polegającej na chowaniu zajączka, która to zadziwi całą jego rodzinę. Spot ma na celu uświadomienie konsumentom, że czasem to nie zakup nowego przedmiotu przyniesie frajdę obdarowanemu, ale właśnie ofiarowanie mu własnoręcznie wykonanego lub przerobionego prezentu może spowodować o wiele większą radość. Takie działanie wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju marki IKEA. Przedsiębiorstwo to świadomie stawia na projektowanie oferowanych przez siebie mebli i innych rzeczy codziennego użytku w sposób umożliwiający ich dalsze przerabianie, odnawianie i szerzej: ofiarowanie drugiego życia przedmiotom już lekko zużytym. Kanadyjski oddział sieci IKEA wprowadził także dodatkową akcję promującą odpowiedzialny recykling. W jej ramach klienci marki mogą oddawać lekko zużyte towary w zamian za karty podarunkowe przeznaczone na zakupy w supermarketach sieci IKEA. Program ten cieszy się sporym powodzeniem – w trakcie pierwszego tygodnia od uruchomienia akcji sieć otrzymała ponad 1 tys. zgłoszeń od konsumentów zainteresowanych taką zamianą. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.