Wiadomości OZE Import 10-letnich samochodów ma się dobrze… i ciągle rośnie 18 stycznia 2019 Wiadomości OZE Import 10-letnich samochodów ma się dobrze… i ciągle rośnie 18 stycznia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Właśnie opublikowano raport Samar dotyczący pojazdów importowanych. Numerem jeden w 2018 roku został Audi A4. Kolejne to Volkwagen Golf i Opel Astra. A co z silnikami? W Polsce nadal najbardziej popularnym jest silnik Diesla. Reklama Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w 2018 roku sprowadziliśmy 1 003 290 samochodów. Najczęściej sprowadzanym autem było Audi A4 w ilości 35 565 egzemplarzy. O jego popularności świadczy wysoka sprzedaż nowych modeli Audi – aż 14 686 egzemplarzy. Drugie miejsce zajął Volkwagen Golf, a trzecie Opel Astra. Te trzy modele mają ponad 10% udział w imporcie. W pierwszej dziesiątce pojawiły się także samochody takie jak: BMW 3, Audi A3 i Audi A6. Pojazdy sprowadzane mają średnio 12 lat, czyli pochodzą z 2007 roku. Wówczas na rynek wchodziły samochody, takie jak: Fiat Bravo, Volvo V70, druga generacja Skody Fabii, Ford C-Max, Audi A5, czy też trzecia generacja Forda Mondeo. W kwestii silników widoczne jest wysokie zainteresowanie silnikami diesla, pomimo negatywnego wpływu tego napędu na środowisko naturalne. W Polsce ten trend widoczny jest od maja 2017. W grudniu stanowiły one 43,8%. Statystyki podają, że auta z silnikiem diesla są młodsze od tych na benzynę. Średnio mają one 10 lat i 8 miesięcy, a samochody benzynowe – 13 lat. Nasi zachodni sąsiedzi pozbywają się diesli, dlatego podejrzewa się, że liczba tych samochodów w Polsce będzie wzrastać. Według Federalnego Urzędu Motoryzacyjnego w Niemczech (Kraftfahrtbundesamt) 32,3% stanowią samochody o silniku diesla, rok wcześniej było to – 38,8%. Wzrastającą liczbę samochodów widać po wpływach do budżetu z akcyzy opłacanej przy pierwszej rejestracji. W 2018 roku za pierwsze 10 miesięcy przychody do budżetu z akcyzy wyniosły 737 mln zł. Były to w większości rejestracje silników mniejszych niż 2 litry stanowiące 85,5% aut importowanych. W Polsce średni wiek auta jest wyższy niż w Europie Zachodniej i wynosi on 11 lat. Polacy wolą wybrać samochody marki premium z kilku lub kilkunastoletnim stażem, np. Audi czy BMW, niż kupić nową Skodę Fabia. Taki trend widoczny jest już od kilku lat. Polacy 58% aut sprowadzają z Niemiec, 9% – Francji, 7% – Belgii, a także z Holandii, Włoch i USA. Poniżej – zestawienie w kategorii marek i modeli samochodów. Pierwsza dziesiątka w kategorii marek: Volkswagen -121 848 aut Opel – 108 722 Audi – 83 178 Ford – 81 821 Renault – 68 601 BMW – 58 215 Peugeot – 49 299 Citroen – 48 439 Mercedes – 41 546 Toyota – 39 082 Pierwsza dziesiątka w kategorii modeli: 1. Audi – A4 35 565 egzemplarzy 2. Volkswagen Golf – 32 838 3. Opel Astra – 30 416 4. BMW – 324 048 5. Volkswagen Passat – 23 616 6. Audi A3 – 18 892 7. Ford Focus – 17 771 8. Opel Corsa – 17 527 9. Audi A6 – 16 392 10. Volkswagen Polo – 15 613 Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.