Elektromobilność Indie skupią się na elektryfikacji autobusów, taksówek i trójkołowców 23 sierpnia 2018 Elektromobilność Indie skupią się na elektryfikacji autobusów, taksówek i trójkołowców 23 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Według najnowszego raportu Bloomberg New Energy Finance (BNEF) Indie w ramach rewolucji elektromobilnej skupią się przede wszystkim na elektryfikacji transportu publicznego oraz flot składających się z taksówek i popularnych w Indiach trójkołowych pojazdów. Strategia Delhi będzie według przewidywań analityków odbijać się na rozwoju elektromobilności wśród kierowców prywatnych. Reklama “Pozostajemy optymistami odnośnie rozwoju rynku e-busów w Indiach, ale nie spodziewamy się dużej liczby osobowych pojazdów elektrycznych aż do drugiej połowy 2020 roku”, wyjaśniają eksperci w raporcie BNEF. Indie obecnie finalizują drugą fazę strategii rozwoju elektromobilności „The Faster Adopton and Manufacturing of Electric (& Hybrid) Vehicles”, na którą rząd planuje przeznaczyć w ciągu najbliższych 5 lat około 40 miliardów rupii indyjskich (około 600 milionów dolarów). Większa część tego funduszu zostanie przeznaczona na rozwój sektora elektrycznych autobusów oraz rozbudowę infrastruktury ładowania EV. W trzeciej fazie realizacji programu prawdopodobnie zostaną wycofane wszelkie dotacje wspomagające rozwój osobowych samochodów elektrycznych. Według Allena Toma Abrahama indyjski rząd widzi, że nakłady finansowe przeznaczane na prywatne pojazdy są już duże i nie chce ponosić takich wydatków. Dlatego dla Indii priorytetem będzie elektryfikacja transportu publicznego, zwłaszcza komunikacji autobusowej. Poniższy wykres pokazuje, że w dostawach ebusów przoduje indyjski koncern Tata Motors z siedzibą w Mumbaju. BNEF podkreśla, że we wrześniu odbędzie się duża, dwudniowa konferencja „MOVE:Global Mobility Summit”, podczas której zostanie podkreślona istota rozwoju elektromobilności w Indiach. W wydarzeniu wezmą udział m.in. premier Narendra Modi oraz przedstawiciele przemysłu i sektora innowacji, np. Toyota Motor, Bosh, Grupa Mahindra oraz Grupa Softbank. Potencjał dopiero rozwijającego się rynku elektromobilności w Indiach od dawna dostrzegają firmy motoryzacyjne. Niedawno media informowały, że koreański koncern Hyundai planuje wprowadzić na rynek indyjski pełną gamę samochodów elektrycznych. Rozwój elektromobilności w Indiach jest uwarunkowany celami kraju związanymi z redukcją emisji zanieczyszczeń powietrza. BNEF wskazuje, że obok napędu elektrycznego ważny będzie także udział pojazdów napędzanych gazem, który przewiduje się na poziomie do 30% do 2030 roku. Źródło: Bloomberg NEF, indiatimes.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.