Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Innowacyjne e-samochody zasilą flotę sieci Carrefour

Innowacyjne e-samochody zasilą flotę sieci Carrefour

Carrefour Polska rozpoczął testowanie elektrycznych samochodów dostawczych z nowatorskim systemem przewozu produktów spożywczych. Samochody włączone zostaną do floty wykorzystywanej podczas dostarczania zamówień e-grocery ze sklepu internetowego sieci. Rozwiązanie powstało w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp.

Reklama

Carrefour i Pilot Maker Elektro ScaleUp

Carrefour Polska jest jednym z kluczowych partnerów programu Pilot Maker Elektro ScaleUp, którego celem jest wdrożenie na polskim rynku pionierskich technologii dla elektromobilności. Obecnie Carrefour w praktyce sprawdza, jakie korzyści przynosi realizacja dostaw zamówień spożywczych e-autami. 

Carrefour bez wahania przystąpił w 2018 roku do budowy elektromobilności w Polsce. Udział w programie Pilot Maker Elektro pozwala Carrefour zarówno aktywnie przyczyniać się do tworzenia innowacji dla polskiego rynku, a także wdrażać rozwiązania  wygodne i dopasowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michał Sacha, członek zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. – Carrefour dynamicznie rozbudowuje swoją ofertę e-grocery, a potencjał, jaki drzemie w elektromobilności, pozwala rozwijać nasze usługi zwiększając szybkość oraz podnosząc jakość i bezpieczeństwo dostaw produktów spożywczych przy jednoczesnej trosce i dbałości o środowisko dodaje M. Sacha.

Pierwsze testy e-samochodów

Test dwóch e-samochodów w usłudze e-grocery Carrefour to wynik współpracy sieci ze startupem EV Fleet. Carrefour w praktyce sprawdzi dwa e-samochody: VW e-Craftera oraz Eidola Cargo.

Napędzanego prądem dostawczego VW e-Craftera przebudowano tak, by pomieścił innowacyjne pojemniki do przewozu żywności, które produktom gwarantują niezmienność temperatury. To szczególnie ważne zwłaszcza przy towarach chłodzonych i mrożonych, których dostawa wymaga zachowania ciągłości tzw. zimnego łańcucha dostaw. 

Do ich transportu wykorzystywane są dziś samochody-chłodnie wyposażone w agregat. Zużywają one dużo energii, co zwiększa koszty ekonomiczne i środowiskowe – mówi Daniel Węgrzynek, twórca startupu EV Fleet. – W naszym e-Crafterze nie ma dodatkowego urządzenia chłodzącego produkty. Nie musi go być, ponieważ pojemniki do przewozu wykonaliśmy z innowacyjnego materiału o niskim współczynniku przenikalności cieplnej. Nasze rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo transportu żywności. Nie dość, że przez całą drogę z magazynu do klienta mierzymy temperaturę produktu, to wiemy też, gdzie dokładnie i kiedy doszło do ewentualnego otwarcia pojemnika – wyjaśnia D. Węgrzynek

Kontrola jakości na każdym etapie

Jakość żywności przewożonej w ten sposób jest kontrolowana w czasie rzeczywistym, dzięki bezprzewodowym czujnikom temperatury opartym na technologii RFID. Wyposażony w nie jest każdy pojemnik. Po załadunku i zamknięciu pokrywy przez specjalnie zaprojektowaną aplikację mobilną aktywowany jest pomiar temperatury, a dane przesyłane są do serwera. Na każdym etapie transportu wiadomo, czy produkt utrzymuje właściwe parametry jakościowe. To przykład praktycznego wykorzystania internetu rzeczy (IoT). Poszczególne elementy systemu komunikują się przez sieć, zbierają określone dane i natychmiast poddają je analizie.

Test samochodu Eidola Cargo rozpocznie się w drugiej połowie lipca.     

Zarządzanie flotą przez platformę internetową

EV Fleet równolegle uruchamia informatyczną platformę do zarządzania flotą samochodów elektrycznych. Pozwoli ona optymalizować obsługiwane zamówienia i zarządzać pracą kurierów. Operatorzy floty po zalogowaniu na stronie internetowej widzą informacje o wszystkich firmowych e-samochodach. Dane od nich spływają przez Internet i są od razu analizowane w chmurze obliczeniowej.–– Dla kierowców EV Fleet stworzył natomiast aplikację mobilną, która zarządza parametrami przejazdu. 

Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronie www.pilotmaker.pl.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.