Wiadomości OZE Innowacyjny silnik elektryczny dedykowany autobusom 10 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Innowacyjny silnik elektryczny dedykowany autobusom 10 sierpnia 2018 Przeczytaj także OZE Przyszłość kryptowalut może być zielona? Ustawa Kryptowalutowa a energetyka Na początku grudnia br. prezydent Karol Nawrocki po raz kolejny wykorzystał swoje prawo weta na „Ustawie Kryptowalutowej”, która miała regulować rynek wirtualnych środków płatniczych. Oficjalnie przedstawionym powodem weta, który blokuje m.in. implementację unijnych przepisów, jest zbytnie rozbudowanie przepisów, co miałoby doprowadzić do „nadregulacji”. W cieniu politycznej awantury umyka jednak kluczowy wątek: ekologia. OZE Nowy KPEiK: miliardy inwestycji i niepewność offshore Ministerstwo Energii sfinalizowało prace nad dokumentem, który ma zadecydować o tempie zmian w polskiej energetyce, skali inwestycji i przyszłym miksie paliw. Zaktualizowany Krajowy Plan w dziedzinie Energii i Klimatu pokazuje, na jakie technologie rząd chce postawić w pierwszej kolejności – od OZE i energetyki jądrowej po elektryfikację gospodarki – oraz wskazuje, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej po 2030 roku może być wolniejszy, niż oczekuje branża. Prężnie rozwijająca się branża motoryzacyjna oferuje coraz nowocześniejsze i przyjazne środowisku rozwiązania. O kolejnym z nich – silniku elektrycznym dedykowanym autobusom, opowiedział przedstawiciel producenta tego urządzenia, Krzysztof Kożuchowski z Actia Polska. Reklama „Na targach Warsaw Bus i MT TSL przedsiębiorstwo Actia Polska zaprezentowała napęd elektryczny do autobusów. Jest to premiera w Polsce tego napędu. Powstał on po wielu latach doświadczenia i rozwoju w naszej centrali we Francji. Na chwilę obecną jeździ już ponad 10 tys. napędów [zamontowanych] w pojazdach lżejszych, czyli w samochodach albo w pojazdach użytkowych. [Można je spotkać] w zasadzie na całym świecie, bo zarówno we Francji, jak i Stanach Zjednoczonych itd. [Właśnie za sprawą] swojego doświadczenia Actia zaczęła produkować napędy o większej mocy, m.in. do autobusów”, powiedział Krzysztof Kożuchowski. Jak podkreśla przedstawiciel Actia Polska, nowy napęd dedykowany autobusom posiada moc 200 kW z momentem obrotowym 3 tys. N·m. Może on być stosowany we wszystkich autobusach miejskich lub turystycznych, o długości od 12 do 18 metrów. Dla krótszych pojazdów dedykowana jest mniejsza wersja napędu, o mocy 120 kW z momentem obrotowym 2 tys. N·m. Nowatorski napęd składa się z dwóch silników. Jeden z nich posiada moment napędowy 2 tys. N·m, a drugi 1 tys. N·m. Rozwiązania zastosowane do jego produkcji poprawiły wydajność urządzenia o 25% w porównaniu do standardowych silników. Produkt ten posiada wszelkie niezbędne normy bezpieczeństwa. Wszystkie powyższe rozwiązania i udogodnienia przełożyły się na wyróżnienie przyznane podczas Międzynarodowych Targów Transportu Spedycji i Logistyki Warsaw Bus 2018 odbywających się w warszawskim Nadarzynie, podczas których firma Actia otrzymała nagrodę za swój innowacyjny napęd elektryczny. Spółka Actia Polska powstała w 2001 r. jako reprezentant dwóch przedsiębiorstw działających w branży transportowej: koncernu Actia Automotive S.A. z siedzibą we francuskiej Tuluzie, zajmującego się produkcją elektroniki pokładowej dla pojazdów służących do transportu publicznego oraz firmy Actia Muller BEM, specjalizującej się w produkcji urządzeń diagnostycznych oraz wyposażenia warsztatowego. Do rynków, na których działa Actia Polska, zaliczają się państwa nadbałtyckie, Ukraina, Białoruś, Polska, a od niedawna także Rosja. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.