Wiadomości OZE Jakie plany w sprawie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu ma Minister Energii? 07 września 2018 Wiadomości OZE Jakie plany w sprawie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu ma Minister Energii? 07 września 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Wczoraj zakończyło się Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju. Należy przyznać, że sporą część rozmów zdominował temat elektromobilności i kierunek rozwoju polskiej energetyki. Podczas Forum wystąpił również Minister Energii, który wypowiedział się na temat Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Reklama Minister Tchórzewski podczas wystąpienia poinformował, że „Ustawa wprowadzająca Fundusz Elektromobilności jest w tej chwili uzupełniana rozporządzeniami”. Zapewnił również, że “do końca roku będą gotowe, i że od przyszłego roku zaczną funkcjonować komercyjne punkty ładowania i cały system związany z wdrażaniem ustawy o elektromobilności oraz system finansowy, który będzie wspomagał spółki w tworzeniu działań związanych zarówno z infrastrukturą, jak i z rozwojem rynku”. Przypomnijmy, że Fundusz Niskoemisyjnego Transportu ma wspierać inicjatywy związane z elektromobilnością, jak również z transportem zasilanymi paliwami alternatywnymi. Wachlarz projektów, które będą realizowane jest bardzo szeroki. Oprócz realnych inwestycji w transport, część pieniędzy zostanie przeznaczona na informowanie mieszkańców o korzyściach płynących z niskoemisyjnej mobilności. Zarządzanie Funduszem przypadło NFOŚiGW, które już ma w tym zakresie pewne doświadczenie. Przypomnijmy, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej odpowiada także za fundusz programu “Czyste Powietrze” i innych projektów sprzyjających poprawie jakości powietrza. Organem, który będzie wspierał działanie Funduszu, będzie Bank Gospodarstwa Krajowego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.