Wiadomości OZE Kalifornia inwestuje w rozwój elektromobilności 13 czerwca 2018 Wiadomości OZE Kalifornia inwestuje w rozwój elektromobilności 13 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Mimo faktu, że USA odchodzi od polityki czystej energii, stan Kalifornia zmierza w odwrotnym kierunku. Realizuje właśnie rekordową w kraju inwestycję w rozwój elektromobilności. Komisja Użyteczności Publicznej tego stanu zatwierdziła budżet czterech publicznych firm transportowych – 738 milionów dolarów przeznaczonych zostanie na „przyspieszenie szerokiej adaptacji transportu elektrycznego”. To efekt wprowadzonych w 2015 roku nowych regulacji dotyczących czystej energii i starań wycofania paliw kopalnych z transportu. Reklama Ta ogromna inwestycja to jednak nie koniec. Zatwierdzono właśnie 15 pilotażowych, mniejszych programów. Ich łączny budżet to 43 miliony dolarów. Mają one za zadanie zelektryfikować autobusy pasażerskie i szkolne, a także pomóc w elektryfikacji transportu ciężarowego, samochodów będących na wyposażeniu lotnisk, pojazdów rolniczych itd. Pilotażowe programy realizowane mają być przez rok, a potem uruchomione zostaną większe środki. Programy adresowane są głównie do regionów, które od dawna borykają się z wysokim zanieczyszczeniem powietrza. Przyspieszenie adaptacji pojazdów elektrycznych na tych terenach ma dać największe, wymierne korzyści dla mieszkańców. Publiczne inicjatywy mają sfinansować instalację stacji ładowania samochodów elektrycznych i modernizacje sieci przesyłowej, aby była możliwa instalacji ładowarek pojazdów elektrycznych w prywatnych domach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.