Wiadomości OZE Katastrofa elektrycznej awionetki Siemensa 12 czerwca 2018 Wiadomości OZE Katastrofa elektrycznej awionetki Siemensa 12 czerwca 2018 Przeczytaj także Energetyka Od maja w województwie małopolskim nie ogrzejemy domu tzw. kopciuchem oraz niektórymi kominkami na drewno. Zgodnie z uchwałą antysmogową od 1 maja nie użyjemy już kotłów poniżej 3 klasy do ogrzewania budynków. Ograniczenia dotkną też właścicieli kominków na drewno – muszą one spełniać wymogi ekoprojektu lub posiadać sprawność cieplną na poziomie co najmniej 80%. Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Całkowicie elektryczny prototyp samolotu Magnus eFusion od Siemensa rozbił się w pobliżu Budapesztu podczas lotu testowego. Na miejscu zginął jego pilot oraz przebywający wraz z nim pasażer. Reklama Wypadek może zahamować postęp prac nad całkowicie elektrycznymi awionetkami, które z rozmachem prowadził Siemens. W komunikacie dla prasy wydanym 31.05.2018 r. napisano: „W dniu 31 maja 2018 r. eksperymentalny samolot Magnus eFusion, który wystartował do lotu próbnego o 10.10 rano, z jeszcze nieznanych przyczyn i okoliczności rozbił się na polu kukurydzy między osadami Pogány i Szalánta. W konsekwencji zarówno pilot, jak i pasażer samolotu stracili życie”. Firma poinformowała ponadto, że po przeprowadzeniu dokładnego dochodzenia przekaże opinii publicznej wyniki prowadzonych badań i prawdopodobną przyczynę katastrofy. Świadkowie wypadku poinformowali, że widzieli manewrowanie samolotem na małej wysokości, pożar oraz uderzenie o ziemię po wcześniejszym pionowym nurkowaniu. Samolot był wyposażony w silniki elektryczne o dużej mocy. Ich moc wyjściowa to 260 kW przy masie nieprzekraczającej 50 kg. Napęd został wyposażony w kilka modułów akumulatorów litowo-jonowych zamontowanych z przodu samolotu. Według specjalistów, jeżeli wstępne sygnały o zapaleniu się samolotu w czasie lotu zostaną potwierdzone w toku śledztwa, będzie można z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że główną przyczyną wypadku są akumulatory litowo-jonowe. Jednak za wcześnie jest, aby stwierdzić, że baterie stosowane w napędach elektrycznych są niebezpieczne i powinny zostać wykluczone z dalszych prac nad rozwojem lotniczej elektromobilności. Dokładne ustalenie przyczyn może wpłynąć na właściwe ukierunkowanie badań w przyszłości. Przypomnijmy, że wśród konkurentów Siemensa pracujących nad skonstruowaniem elektrycznego pojazdu powietrznego wymienia się firmy, takie jak Airbus oraz Rolls-Royce. Źródło: electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.