Elektromobilność Koncern energetyczny Statkraft wchodzi na niemiecki rynek elektromobilności 31 grudnia 2018 Elektromobilność Koncern energetyczny Statkraft wchodzi na niemiecki rynek elektromobilności 31 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Skandynawski dostawca czystej energii elektrycznej zakupił właśnie 61% udziałów w niemieckiej spółce eeMobility, zajmującej się ładowaniem samochodów elektrycznych. Umowa podpisana została 19 grudnia 2018 roku. Reklama Firma planuje poszerzyć swoje plany zaangażowania się w rynek elektromobilności i zapowiada, że będzie wykorzystywała wszystkie nadarzające się okazje do wejścia w ten segment w Niemczech i w Norwegii. „Jesteśmy przekonani, że rynek komercyjnych flot pojazdów elektrycznych będzie motorem napędowym niemieckiej transformacji energetycznej w transporcie”, mówi Bjorn Holsen, szef nowej spółki Statkrafta. „Statkraft ma długą tradycję zaangażowania w rynek pojazdów elektrycznych w Norwegii, który jest wiodącym rynkiem na świecie, jeżeli chodzi o tego typu pojazdy”, dodaje. „Chcemy swoje doświadczenie wykorzystać w innych krajach Europy, we współpracy z lokalnymi startupami, które chcemy skalować”, podsumowuje Holsen. Jak ocenia szef spółki, eeMobility jest na dobrym miejscu ze swoją ofertą. Teraz Statkraft chce ją rozbudować, nadal współpracując z jej założycielami. „Przez ostatnie cztery lata udało nam się zbudować elastyczną firmę, która zrealizowała naszą wizję inteligentnego połączenia elektromobilności i rynku energii, poprzez stworzenie rozwiązania problemu ładowania aut”, mówi Klaus Huber, jeden z współzałożycieli eeMobility. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.