Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Kultowy maluch w wersji ekologicznej. Artystyczny projekt czy realna wizja?

Fiat 126

Kultowy maluch w wersji ekologicznej. Artystyczny projekt czy realna wizja?

Mogło się wydawać, że historia Fiata 126 już dawno się zakończyła, a to niewielkich rozmiarów auto wraca jedynie we wspomnieniach i opowieściach z tamtych lat. Jednak nic bardziej mylnego! Właśnie z sentymentu do „malucha” jego nową wizję przedstawił włoski projektant Andrea Della Vecchia wraz ze studiem projektowym MA-DE.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Design w nowym wydaniu

Model zaprezentowany przez Andrea Della Vecchia, prywatnie pasjonata samochodów, to reinterpretacja niezwykle popularnego modelu Fiata 126. Nuova Fiat 126 to wizja twórcy – jak na razie nie wiąże się z realną produkcją. Kultowa sylwetka samochodu została poddana pewnym subtelnym zmianom, które jeszcze bardziej podkreślają jego charakter. Lekko zakrzywione i zaokrąglone kształty nadają klasycznemu wzornictwu bardziej elegancki wygląd. Zmiana? Auto jest w pełni elektryczne. W nowej koncepcji popularny maluch ma być zupełnie ekologiczny i idealny jako pojazd do miasta.

Projekt sentymentalny

Dla studia MA-DE Nuova Fiat 126 to projekt innowacyjny. Działalność pracowni skupiała się do tej pory na wzornictwie przemysłowym. Skąd zatem pomysł, by zająć się… maluchem?

Jestem już z pokolenia, które normalnie pierwsze kroki stawiało już w „nowoczesnych” autach, takich jak Fiat Punto, Renault Twingo czy Peugeot 206. Ja stanowiłem wyjątek, bo uczyłem się jeździć w Fiacie 126 mojej ciotki. Bardzo mi się to podobało. To był inny samochód, autentyczny. Nie ma w nim wspomagania układu kierowniczego ani żadnej elektroniki. Kierowca może polegać tylko na sobie. Nie zapomnę, ile przelałem potu, jeżdżąc tym autem w gorące lato po zatłoczonym Rzymie – opowiada portalowi Autokult twórca projektu.

Model, o którym trudno zapomnieć

Fiat 126 po raz pierwszy został zaprezentowany w 1972 roku podczas targów motoryzacyjnych w Turynie. Wówczas pojawił się jako czteroosobowy samochód miejski z tylnym silnikiem (maksymalna wielkość 700 cm3) i miał być zamiennikiem Fiata 500. Był produkowany do 2000 roku.  Do dziś uznawany jest za jeden z najbardziej kultowych modeli samochodów w polskiej motoryzacji. Z pewnością znajdą się tacy, którzy chętnie znów zasiedliby za kółkiem poczciwego malucha, ale w bardziej nowoczesnym i ekologicznym wydaniu!

źródło: e.autokult.pl, gessato.com, fot. MA-DE Studio

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.