Ekologia Lipton Ice Tea pierwszą marką, która wprowadza do obiegu w Polsce butelki wykonane w 100% z recyklingu 17 lipca 2020 Ekologia Lipton Ice Tea pierwszą marką, która wprowadza do obiegu w Polsce butelki wykonane w 100% z recyklingu 17 lipca 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Czy sztuczny śnieg jest eko? Ukryte koszty wody, energii i emisji CO₂ W czasach, gdy zimowe krajobrazy występują coraz rzadziej, sztuczny śnieg stał się nie tylko atrakcją turystyczną, lecz także sposobem na podtrzymanie świątecznej atmosfery. Choć pozwala stworzyć namiastkę zimy tam, gdzie brakuje naturalnych opadów, jego rosnąca popularność budzi pytania o koszty środowiskowe i energetyczne, które często pozostają niewidoczne na pierwszy rzut oka. Ochrona środowiska Międzyodrze częścią Drawieńskiego Parku Narodowego? Kompromisowy pomysł MKiŚ Po zawetowaniu ustawy o Parku Narodowym Doliny Dolnej Odry przez prezydenta, rząd przedstawia alternatywne rozwiązanie dla ochrony Międzyodrza. Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ) chce włączyć część tego unikalnego obszaru do Drawieńskiego Parku Narodowego, wykorzystując szybszą ścieżkę rozporządzenia. To próba jak najszybszego zabezpieczenia przyrody, ale też zapowiedź dalszych działań na rzecz objęcia tego obszaru najwyższą formą ochrony. Lipton Ice Tea wprowadza do obiegu butelki w 100% wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego w całości z recyklingu. W ten sposób marka chce zminimalizować w swoich procesach produkcji wykorzystanie surowca pierwotnego i przejść na model obiegu zamkniętego. Reklama Działania te są elementem programu zrównoważonego rozwoju PepsiCo, producenta napojów Lipton Ice Tea w Polsce, w ramach którego firma dąży do wykorzystania co najmniej 50% rPET we wszystkich butelkach napojowych na obszarze Unii Europejskiej do roku 2030. Nowe butelki już dostępne Nowe opakowania Lipton Ice Tea wykonane w 100% z rPET, będą dostępne od lipca br. w sklepach na terenie całego kraju. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym Lipton Ice Tea rezygnuje z wykorzystania tworzyw pierwotnych przy produkcji butelek, zastępując je rPET. Tworzywo to to nic innego jak PET (politereftalan etylenu) pochodzący w 100% z recyklingu, czyli z ponownie przetworzonego plastiku. – Wszyscy mamy pełną świadomość wyzwań dla ludzi i planety, jakie stwarza coraz większa ilość produkowanego plastiku. Bez względu na to, czy chodzi o pudełko na żywność, torebkę na zakupy, czy wreszcie butelkę ulubionego napoju, każde takie opakowanie przyczynia się do pogłębienia problemu – powiedział Kamil Andrzejewski, Brand Manager Lipton Ice Tea. – Według badań aż 55% Polaków wymienia zanieczyszczenie środowiska jako jedno z największych zagrożeń dla świata. Czas na działanie jest tu i teraz, więc wierzymy, że nasz ruch zachęci także innych producentów do podjęcia kroków na rzecz jego ochrony – dodał Kamil Andrzejewski. Aż 86 mln butelek mniej Wprowadzenie rPET do produkcji opakowań herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w Polsce umożliwi zaoszczędzenie 2 300 ton surowca pierwotnego, co oznacza że ok. 86 milionów butelek mniej trafi do obiegu. Dzięki temu możliwe jest także uzyskanie dodatkowej redukcji emisji CO2 o ponad 40% względem tradycyjnego procesu produkcji PET. Rezygnacja z wykorzystania pierwotnych tworzyw sztucznych to dopiero pierwszy krok na drodze do rozwiązania problemu zanieczyszczenia plastikiem. – Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15% naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej – wylicza Kamil Andrzejewski. – Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100% z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało. Kolejne działania PepsiCo Producent napoju, firma PepsiCo, nieustannie dąży do zmniejszania gramatury opakowań plastikowych oraz stale inwestuje w proces poszukiwania materiałów alternatywnych. Rezygnuje też z używania plastików jednorazowych w trakcie akcji promocyjnych, kładzie większy nacisk na recykling w komunikacji, a także angażuje się w akcje zbiórki odpadów w lokalnych społecznościach. Firma PepsiCo Polska opracowała specjalny film, w którym prezentuje swoje inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju w Polsce. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.