Elektromobilność Londyńska flota UPS będzie eko? 09 kwietnia 2018 Elektromobilność Londyńska flota UPS będzie eko? 09 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Amerykański oddział firmy kurierskiej UPS zamierza całkowicie zrezygnować z samochodów spalinowych na rzecz tych o napędzie elektrycznym. To jednak nie koniec, ponieważ londyńska flota tej firmy również przejdzie rewolucje elektromobilną. Firma wdrożyła innowacyjną technologię inteligentnej sieci, której zadaniem jest obsługa elektrycznej floty składającej się ze 170 ciężarówek. W oświadczeniu dla mediów UPS poinformowało, że: „Nasza decyzja to przełom. Jest to też początek końca samochodów spalinowych w naszych barwach”. Reklama Inicjatywa „Smart Electric Urban Logistics” powstała we współpracy z brytyjskimi sieciami energetycznymi i Cross River Partnership, przy wsparciu ze strony brytyjskich urzędników. Infrastruktura dla tych pojazdów składa się z centralnego serwera, który współdziała ze stacjami ładowania pojazdów elektrycznych (EV), zasilaniem sieciowym i magazynami energii. „Korzystamy z nowych technologii, aby pokonać kilka poważnych przeszkód, przygotowując nową jakość w prowadzeniu usług kurierskich zarówno tutaj, w Londynie, jak iw innych dużych miastach na całym świecie”, powiedział Peter Harris, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w UPS Europe. Przedstawił również plany firmy na przyszłość: „UPS prowadzi prace nad innymi projektami związanymi z elektryfikacją. Jednym z nich jest konwersja naszych 1500 spalinowych ciężarówek w Nowym Jorku na takie, które będą całkowicie ekologiczne. W tym celu nawiązaliśmy ścisłą współpracę z takimi firmami jak: Tesla i Daimler. Nasza firma ma długą historię we wspieraniu elektromobilności. Pierwsze wózki elektryczne wprowadzono w latach 30. ubiegłego wieku”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.