Wiadomości OZE Lufthansa Innovation Hub wprowadza biopaliwo 11 września 2019 Wiadomości OZE Lufthansa Innovation Hub wprowadza biopaliwo 11 września 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Lufthansa Innovation Hub koncentruje się na neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla paliwach lotniczych. Podróżujący mogą skorzystać z nowej platformy, aby podczas swoich lotów zastąpić powszechnie wykorzystywane paliwo lotniczym biopaliwem. Linie lotnicze zaoferowały klientom możliwość dokonania dodatkowej opłaty za lotnicze biopaliwo. Reklama Zrównoważona platforma rozwoju – “Compensaid” – umożliwia pasażerom wykupienie niezbędnej na ich lot ilości biopaliwa, która umożliwi zrekompensowanie ok 80% emisji dwutlenku węgla. Paliwo zakupione przez pasażerów będzie wykorzystane w późniejszych lotach. Emisja dwutlenku węgla a lot samolotem Podróż samolotem oferuje możliwość zabrania wielu pasażerów jednocześnie, jednak w przeliczeniu na jedną osobę, generuje ona najwięcej zanieczyszczeń spośród wszystkich innych środków transportu. Grupa Lufthansa – w 2011 roku – rozpoczęła badania nad wykorzystaniem biopaliw w transporcie lotniczym. Przewoźnik testował wykorzystanie biopaliwa w regularnych operacjach lotniczych w ramach projektu “BurnFAIR – potencjał paliw alternatywnych w warunkach operacyjnych”. Testy obejmowały analizę pomiarów emisji CO2, badania procesów produkcyjnych i dostępności biomasy. 15 września 2014 roku Grupa Lufthansa wykonała lot LH 190 Lufthansy z Frankfurtu do Berlina Tegel, który był obsługiwany przy użyciu dziesięcioprocentowej mieszanki z biopaliwem. W 2016 r., Lufthansa Innovation Hub zatankowała swój samolot na lotnisku w Oslo mieszanką paliwową, która zawierała 5% biokerozyny. Koszt lotniczego biopaliwa jest około cztery razy większy niż tradycyjnego paliwa Zatankowanie do pełna największego pasażerskiego samolotu świata – Airbusa A380 – to koszt miliona złotych. Pasażer, który zdecyduje się na zamianę na paliwo alternatywne, za lot z Frankfurt nad Menem do Nowy Jork dopłaci do biletu 374 euro, czyli około 1630 zł. Loty z Frankfurtu nad Menem do Nowego Jorku linią Lufthansa kosztują około 4800 zł. Po zsumowaniu pasażer za jeden bilet zapłaciłby 6430 zł, około 30% więcej niż za regularny bilet. Ekologiczne podatki lotnicze Od 2020 roku wszystkie bilety na loty z francuskich lotnisk będą zawierać podatek ekologiczny. Oczekuje się, że będzie on przynosił 180 mln euro rocznie zysku, co pozwoli na opłacenie bardziej przyjaznych środowisku środków transportu. Prywatny samolot, a ślad węglowy Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.